Pętla
Oglądając pewne anime o tematyce VRMMORPG (recenzję napiszę jak znajdę trochę czasu :D) zdałem sobie sprawę z pewnego ciekawego elementu, który pojawia się w większości RPGów i dotyczy NPCów - zapętlania się po zakończeniu dialogów.
Rozumiem sam zamysł - NPC jasno daje do zrozumienia “nie mam nic więcej do powiedzenia”. Tylko, za każdym razem, zastanawiam się czy nie prościej byłoby gdyby miał 1-2 zdania tego typu zamiast powtarzać w kółko tę samą informację dotyczącą questa? Miało to sens wiele lat temu, gdy każdy szczegół trzeba było albo zapamiętać albo zapisać. Ale w dzisiejszych czasach, w dobie dokładnych zapisów w dzienniku i wielokrotnego “prowadzenia za rączkę” taki zabieg nie ma sensu.
Choć, z drugiej strony, oczywiście wciąż powstają produkcje, w których dziennik jest skąpy. Ale wówczas wystarczyłaby zwykła opcja dialogowa “czy mógłbyś powtórzyć…?”.
A co Wy o tym sądzicie?
A co Wy o tym sądzicie?
A co Wy o tym sądzicie?
A co Wy o tym sądzicie?
A co Wy o tym sądzicie?
A co Wy o tym sądzicie?
A co Wy o tym sądzicie?
A co Wy o tym sądzicie?
A co Wy o tym sądzicie?