Total War: Three Kingdoms - opis gry
Total War: Three Kingdoms to gra strategiczna wyprodukowana przez studio Creative Assembly i wydana przez Segę. Tytuł ukazał się na komputerach. Jego akcja rozgrywała się w starożytnych Chinach.
Fabuła
Tym razem Creative Assembly zabiera nas do starożytnych Chin. Jest początek naszej ery. Upadek cesarstwa dynastii Han podzielił ten ogromny kraj na trzy rywalizujące z sobą o tron cesarza państwa — Wei, Shu Han i Wu. Gra jednak zaczyna się nieco wcześniej, bo od rebelii Żółtych Turbanów, czyli powstania, które wstrząsnęło fundamentami dynastii Han niecałe 40 lat przed upadkiem. Odnajdując się w tym rozerwanym przez konflikty kraju, wybieramy jednego z watażków i rozpoczynamy naszą kampanię, w której cel jest jeden — zjednoczyć Chiny pod naszymi rządami. Do wyboru mamy bowiem 12 watażków (jeśli złożyliśmy przedpremierowe zamówienie, dostajemy także przywódców rebelii Żółtych Turbanów) i każdy z nich ma inny miejsce startowe, co przekłada się na poziom trudności (ten można sobie wyregulować) wynikający z dostępnych surowców, graniczących z nami sąsiadów i prawdopodobieństwa wystąpienia buntu na naszych ziemiach.
Rozgrywka
W grze zastosowano ciekawe rozwiązanie. Kampanię można toczyć w dwóch wariantach: jednym trzymającym się bardziej historycznych realiów i drugi bazujący na “Opowieści o Trzech Królestwach” z XIV wieku. W trybie opowieści Watażkowie i ich bohaterowie w armii są traktowani niczym herosi. Dysponują unikatowymi umiejętnościami, które w znaczny sposób wpływają na potyczki. Wtedy też pojedynki dwóch generałów armii wyglądają niesamowicie widowiskowo. Tryb realizmu wszystko to zmieniai generał armii jest takim samym człowiekiem jak inni, przez co o jego śmierć jest znacznie łatwiej.
Podczas rozgrywki musimy mieć wzgląd na szereg kwestii: dyplomacja, siatka szpiegów, frakcje i ich zdolności, relacje między generałami, reformy, bilansowanie dochodów i wydatków etc. Pierwsze kilkanaście tur to wzajemne poznawanie się z grą. Powolna rozbudowa dostępnych miast, odkrywanie okolicy i próby nawiązania kontaktów dyplomatycznych z innymi, silniejszymi frakcjami. Dla przykładu Cao Cao jest mistrzem manipulacji i korzystając z wiarygodności, może polepszać lub pogarszać opinię między frakcjami, a nawet prowokować za plecami do wywoływania wojen między innymi watażkami.
Kampania urozmaicana jest losowymi wydarzeniami. Prędzej czy później jakieś zaburzy wam plan rozwoju i postawi przed wymogiem szybszej ekspansji, by pozyskać nowe miasta i tereny pod rozwój. Co pięć tur wybieramy nową reformę z rozbudowanego i podzielonego na pięć (dyplomacja i szpiegostwo, handel, administracja wojsko i rolnictwo) segmentów. Reformy mają ogromny wpływ na poziom naszego rosnącego królestwa, więc dobieranie ich pod naszą frakcję jest kluczowe.
Same bitwy nie uległy większym zmianom względem poprzedników. Gdy rozpoczniemy walkę, możemy wybrać albo symulację pojedynku i oddamy wtedy władzę generałom, albo sami podejmiemy próbę. W tym drugim przypadku odpowiednia strategia, wykorzystanie mocnych stron armii i znajomość terenu niejeden raz pozwolą malutkiej armii pokonać z pozoru mocniejszego rywala. Zanim zaczniemy toczoną w czasie rzeczywistym walkę, możemy rozstawić naszą armię i przygotować taktykę, później całością zarządzamy, klikając między poszczególnymi oddziałami. Wybierając generała, możemy aktywować umiejętność specjalną lub pojedynek
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych