AMY

AMY

5,0
47 oceny

Ocena wg platformy:

PC -
PS3 5.2
X360 4.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
VectorCell
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Horror
Śr. czas:
10 godzin
Premiery
Świat:
11.01.2012
Europa:
11.01.2012
Producent:
VectorCell
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Horror
Śr. czas:
10 godzin
Premiery
Świat:
11.01.2012
Europa:
11.01.2012

AMY - opis gry

AMY jest grą z gatunku survival horror stworzoną przez studio VectorCell i wydaną przez Lexis Numérique w styczniu 2012 na konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360 w dystrybucji cyfrowej. Po raz pierwszy grę przedstawiono podczas Game Developers Conference 2011.

Grę otwiera mocna mroczne intro. Główne bohaterki jadą pociągiem, a starsza z nich, Lena, rozmawia przez telefon komórkowy. Z monologu kobiety gracz może się dowiedzieć, że towarzysząca jej dziewczynka o imieniu Amy jest niemową i cierpi na autyzm, a Lana eskortuje ją do specjalisycznej kliniki. W międzyczasie w przedziale, w którym przebywają kobiety, zjawia się konduktor, a za oknami następuje potężny wybuch, któremu towarzyszy chmura o kształcie nuklearnego grzyba. Dziwnym zbiegiem okoliczności stało się to zaraz po tym, jak Amy narysowała na futurystycznym tablecie (jest rok 2034)  pożar i ludzi atakownych przez potwory. Lana traci przytomność, a gdy ją odzyskuje, okazuje się, że pociąg się wykoleił, jej podopieczna zniknęła, a konduktor zamienił się w zombie.

Rozgrywka czerpie garściami z produkcji pokroju Silent Hill czy Siren: Blood Curse. Gracz obserwuje akcję zza pleców bohaterki, a pierwszą czynnością, jaką należy wykonać, jest znalezienie broni. Deweloper oddał do dyspozycji standardowy dla horrów rynsztunek w postaci prętów czy rur. Dzierżona broń zużywa się, dlatego trzeba ją często zmieniać. Od momentu, w którym Lana odnajduje Amy, gra pod względem mechaniki zaczyna przypominać japońskie Ico. Należy nieustannie uważać na małą dziewczynkę, która posiada pewne nadprzyrodzone zdolności. Amy potrafi wywoływać różne anomalie (np. utworzyć sferę ciszy, pozwalającej na wybicie szyby bez zwrócenia uwagi wrogów), dzięki czemu łatwiej omijać przeszkody i posuwać się do przodu.

AMY stworzono w oparciu o silnik PhyreEngine, jednak stosunkowo niski budżet nie przysłużył się oprawie graficznej, która jest bardzo przeciętna. Znacznie lepiej wypada oprawa dźwiękowa, na czele z niepokojącą muzyką.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - AMY

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper