Army of Two: The 40th Day - opis gry
Army of Two: The 40th Day to druga odsłona wydawanej przez Electronic Arts serii. Gra trafiła w 2010 roku na PlayStation 3, Xboxa 360 oraz PlayStation Portable i po raz kolejny pozwala graczom wcielić się w Tysona Riosa i Elliota Salema, czyli członków tytułowej, dwuosobowej armii. Tym razem na celowniku bohaterów znalazł się opanowany przez terrorystów Szanghaj.
Po zakończeniu współpracy z organizacją SSC bohaterowie otworzyli firmę T.W.O., która docelowo miała zajmować się misjami, jakich nie podjąłby się nikt inny. Do Szanghaju trafili, by wykonać jedno ze standardowych zadań i dopiero na miejscu dowiedzieli się o tym, że metropolia stała się ofiarą ataku terrorystycznego. Od tej pory ich celem jest ucieczka ze zrujnowanej aglomeracji. W trakcie rozgrywki gracz ma okazję zwiedzić m.in. azjatyckie świątynie, szpitale oraz wnętrze zniszczonego drapacza chmur. W grze zawarto wiele oskryptowanych, efektownych wydarzeń, takich jak choćby katastrofa samolotu czy zawalanie się całych budynków.
The 40th Day wprowadziło wiele zmian w stosunku do pierwowzoru, a pierwszą z nich jest rozbudowana warstwa fabularna, która zyskała poważną otoczkę. Ponadto podczas zabawy Tyson i Elliot wielokrotnie zmuszeni są dokonywać trudnych wyborów, nierzadko decydujących o życiu innych osób. Wybory moralne wpływają między innymi na dostępny ekwipunek oraz arsenał. Decyzje zawsze są dwie - negatywna oraz pozytywna. Po każdym, dokonanym wyborze widzimy animowane. scenki komiksowe ukazujące co stało się z osobą, na której losy mieliśmy wpływ.
Usprawnienia dotyczą również samej istoty rozgrywki, gdyż bohaterowie często się rozdzielają i docierają do celu zupełnie innymi sposobami. Na znaczeniu nie stracił jednak element kooperacji - gracze otrzymują możliwość odwrócenia uwagi przeciwników poprzez pozorne poddanie się jednego z bohaterów, by drugi mógł spokojnie zajść oponentów z flanki. Znacznie rozbudowano poza tym możliwości modyfikacji ekwipunku oddając nam do dyspozycji olbrzymią ilość gadżetów, jakie można przymocować do konkretnej broni. Wielu usprawnień doczekała się Sztuczna Inteligencja przeciwników, którzy zaczęli stosować w walce bardziej wyrafinowane strategie.
Oprócz kampanii, którą po raz kolejny można ukończyć zarówno w pojedynkę, jak i z towarzyszem, do użytku graczy oddano także oparty na rywalizacji tryb multiplayer.
Komentarze (14)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych