Army of Two - opis gry
Army of Two to wydana w 2008 roku strzelanina TPP. Produkcja trafiła na PlayStation 3 i Xboxa 360, a jej cechą charakterystyczną jest silnie zaakcentowana współpraca głównych bohaterów. Choć gra została zaopatrzona w kampanię dla pojedynczego gracza, ten nieustannie musi współpracować ze swoim towarzyszem, którym może sterować zarówno Sztuczna Inteligencja, jak i druga osoba.
Głównymi bohaterami gry są Tyson Rios i Elliot Salem - prawdziwi twardziele, dla których nie istnieje coś takiego jak niemożliwe do wykonania zadanie. Dlatego też z łatwością znajdują zatrudnienie w paramilitarnej organizacji SSC, która trudni się wprowadzaniem pokoju na świecie. W ten sposób zyskują dostęp do najnowocześniejszego sprzętu bojowego, a także otrzymują do wykonania zestaw trudnych misji, porozrzucanych po rozmaitych zakątkach ziemskiego globu. Choć w trakcie rozgrywki warstwa fabularna zostaje zepchnięta na dalszy plan, w tle przewijają się autentyczne wydarzenia, takie jak na przykład atak na World Trade Center.
Produkcja charakteryzuje się stosunkowo prostą konstrukcją misji. Większość z nich polega na przechodzeniu z punktu A do B, gdzie po drodze czeka przełącznik lub obiekt do wysadzenia. Pomiędzy celem, a graczem jednak znajdują się przeciwnicy, którzy pojawiają się tutaj w hurtowych ilościach. To właśnie w trakcie starć z nimi konieczne jest wykorzystanie obecności dwóch bohaterów na polu bitwy i koordynowanie działań. W grze zaimplementowano popularny system krycia się za osłonami, a także regenerujące się zdrowie bohaterów w momentach, w których udaje im się pozostać poza zasięgiem kul wroga. Jeśli jednak któryś z nich polegnie na polu bitwy, towarzysz może odciągnąć go z linii ognia i spróbować uleczyć. Oprócz tego w trakcie samotnej rozgrywki można wydawać kompanowi proste polecenia, takie jak "utrzymaj pozycję" oraz "przegrupowanie".
Ponadto zastosowano tu system zwany AGGRO, którego działanie polega na tym, że w momencie, kiedy jeden z graczy skupia na sobie uwagę przeciwników, drugi staje się dla nich praktycznie niewidzialny, co pozwala na zachodzenie ich z flanki. Arsenał jest rozbudowany i składa się nie tylko z karabinów, strzelb i pistoletów, lecz także ładunków wybuchowych i wyrzutni rakiet. Dostęp do nowych broni i ich modyfikacji możemy odblokować w zamian za zarobione pieniądze.
Oprócz kampanii, w grze pojawił się również oparty na rywalizacji tryb multiplayer, w którym gracz musi wykonywać stawiane przed nim cele, przy okazji starając się nie dopuścić, by pozostałym udało się zrealizować ich indywidualne zadania.
Komentarze (26)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych