DUST 514 - opis gry
Dust 514 to produckja free-to-play z gatunku FPS tworzona przez CCP dla PlayStation 3 oraz PlayStation Vita. Unikalną cechą tego tytułu jest fakt, że połączy on w jednym uniwersum społeczności graczy konsolowych i pecetowych.
EVE Online to pecetowe MMO, w którym gracze w roli pilotów statków gwiezdnych wędrują po ogromnej, wirtualnej galaktyce (liczącej sobie grubo ponad 7 tyś. układów słonecznych). Produkcja islandzkiego zespołu CCP Games jest słynna nie tylko ze względu na środowisko rozgrywki, ale również ogromną, nawet jak na standardy MMO, swobodę działań i rozwoju gracza. W EVE możesz być zwykłym, gwiezdnym przemytnikiem, ale stanowisz też część wielkiej sieci zależności makro- i mikroekonomicznych oraz politycznych. Dumni ze swego dzieła Islandczycy postanowili zaprosić do zabawy w tym uniwersum również graczy konsolowych… choć w nieco innej roli.
Dust 514 i EVE Online będą egzystowały w jednej przestrzeni, na jednym, potężnym serwerze o nazwie Tranquility. Działania graczy oby tych tytułów będą ze sobą zintegrowane. O ile jednak piloci EVE będą zajmowali się dominacją w kosmosie, o tyle grający w Dust wcielą się w najemników toczących wojny na powierzchniach planet. Gracz EVE może wynjąc innego gracza do zdobycia kontroli nad daną planetą, oferując sowitą nagrodę w postaci sporego zastrzyku gotówki. Walka na pierwszy rzut oka wygląda tak, jak w każdej innej współczesnej strzelance (klasyczny dla shooterów widok FPP). Liczy się refleks, precyzja oraz dobór sprzętu. Gracz rozwija swoją postać ucząc się nowych umiejętności (nie ma ustalonych z góry klas), zaś przed akcją może zdefiniować uzbrojenie, wyposażyć się w specjalne implanty lub moduły oraz zakupić i skonfigurować szereg różnych pojazdów. Jednym słowem, nic nowego.
Jednak w skali makro wszystko co robisz ma mniejsze lub większe następstwa dla wszechświata EVE. Zdobyta planeta w istotny sposób wpłynie na status ekonomiczny lub polityczny gracza albo frakcji, która zleciła to zadanie. Nie zabraknie możliwości tworzenia z innymi graczami korporacji najemników i tym samym formowania potężnych armii działających na zlecenie stronnictw istniejących w EVE Online. CCP Games podjęło bardzo ambitną próbę synergii dwóch różnych typów rozgrywki, o różnej skali i środowisku. Jest to też bardzo odważna próba połączenia dwóch relatywnie odmiennych społeczności graczy – konsolowych i pecetowych.
Komentarze (5)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych