Donkey Kong Jr. - opis gry
Donkey Kong Jr. to platformer wyprodukowany i wydany przez Nintendo. Tytuł ukazał się najpierw na automatach, a następnie został przeniesiony także na inne platformy, między innymi Nintendo Entertainment System. Gra była kontynuacją Donkey Kong, jednej z pierwszej platformówek w historii medium.
Fabuła poniekąd kontynuuje wątki przedstawione w pierwszej części. Otóż Mario (znany wcześniej jako Jumpman) odbija swoją narzeczoną z łap wielkiego zbuntowanego małpiszona i zamyka go z powrotem w klatce. Żeby pomóc ojcu znajdującemu się w trudnym położeniu do akcji wkracza Donkey Kong Jr., który rzuca rękawicę popularnemu hydraulikowi.
Rozgrywka nie odbiega znacząco od tego, co mogliśmy zobaczyć w pierwszej części, choć tym razem stajemy po przeciwnej stronie barykady. Gra składa się z czterech unikalnych plansz. Przy trzech pierwszych musimy wbić się na najwyższą kondygnację omijając rozmaite przeszkody (np. zwierzęta wypuszczane przez Mario) i wspinając się po lianach, a w ostatniej dopasować wszystkie klucze do zamków, co za jednym zamachem uwalnia tatusia oraz doprowadza do zwycięstwa nad jego oprawcą. Dalej poziomy się powtarzają, lecz grać możemy w sumie bez końca próbując nabić jak największą liczbę punktów (wyniki poprawiają porozmieszczane tu i ówdzie owoce).
Mały małpiszon ma na starcie kilka żyć, które traci po wejściu w kontakt z jakimś przeciwnikiem bądź przeszkodą, albo po upadku z większej wysokości. Utrudnieniem jest także stale upływający czas, który nie pozwala na kunktatorstwo.
Donkey Kong Jr. nie zapisał się w historii tak dobitnie jak pierwowzór, ale też trafiał na różne sporządzane po latach listy wszech czasów. Nad projektem, podobnie jak w przypadku oryginału, czuwał Shigeru Miyamoto, a w pracach pomagał mu Yoshio Sakamoto, późniejszy twórca wielu znanych marek Nintendo.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych