Glory of Heracles - opis gry
Glory of Heracles to japońska gra RPG inspirowana mitologią grecką. Za jej produkcję odpowiadało studio Paon (we współpracy ze Studio Saizensen), a za wydanie Nintendo. Za fabułę odpowiadał Kazushige Nojima, który funkcję scenarzysty wcześniej pełnił m.in. przy Final Fantasy VII, Final Fantasy VIII czy Final Fantasy X.
Produkcja Paon to w istocie szósta odsłona serii Glory of Heracles i zarazem pierwsza, która oficjalnie ukazała się na Zachodzie. Akcja rozgrywa się w starożytnej Grecji. My wcielamy się tu w bezimiennego młodego człowieka, który budzi się na brzegu Krety i zupełnie nie pamięta kim jest. Wkrótce na jaw wychodzi także kolejna tajemnica. Okazuje się mianowicie, że główny bohater jest nieśmiertelny. By rozwiązać tę zagadkę, postanawia on wraz z nowo poznanymi towarzyszami odwiedzić Olimp, by dowiedzieć się prawdy o swoim pochodzeniu.
Pod względem rozgrywki Glory of Heracles przypomina klasyczne japońskie RPG. Starcia są turowe, a nasi podopieczni rozstawieni są na polu bitwy w dwóch rzędach - w przednim stoją postacie atakujące fizycznie, w tylnym te specjalizujące się w używaniu zaklęć. System inspirowany jest karciankami. Podczas zmagań możemy klecić combosy używając zdolności różnego typu. Ważną rolę odgrywa Ether będący tutejszym odpowiednikiem MP, choć zaznaczyć warto, że istnieje pięć jego rodzajów, a każdy jeden odpowiedzialny jest za zaklęcia danego żywiołu. Jeśli Ether się skończy, nadal będziemy mogli korzystać z magii, lecz jednocześnie będzie to równoznaczne z uszczerbkiem na zdrowiu.
W grze zaimplementowano standardowy systemu rozwoju z gromadzeniem doświadczenia. Nowe zdolności pozyskujemy jednak przy statuach Prometeusza i korzystając z ekwipunku.
Warto dodać, że japońska wersja Glory of Heracles krytykowana była za zbyt wolne tempo starć. Tę wadę developerzy próbowali naprawić w wersji zlokalizowanej.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych