Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies - opis gry
Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies jest grą RPG stworzoną przez japońskich deweloperów, Square Enix oraz Level-5, wydaną przez Nintendo w Europie w lipcu 2010 roku wyłącznie na konsolę DS. DQ IX sprzedał się w Japonii w imponującej liczbie ponad pięciu milionów egzemplarzy.
Główny bohater Dragon Quest IX nie jest zwyczajnym człowiekiem, ale anielskim opiekunem śmiertelników znanym jako celestrian. Te uskrzydlone anioły-stróże przebywają w niewidocznym dla ludzi obserwatorium między niebem a ziemią, skąd mogą czuwać nad śmiertelnikami i czerpać wdzięczność za ich dobre uczynki. Celestrianie mają nadzieję, że pewnego dnia, Yggdrasil, ich święte drzewo, przyniesie owoce i będą mogli wrócić do Nieba, aby zamieszkać wraz z Bogiem. Po krótkim prologu, w trakcie którego gra wprowadza gracza w mechanizm poruszania się po lokacjach, sanktuarium szybko upada, wysyłając owoce i celestrian do królestwa śmiertelników. Wkrótce po tym wydarzeniu, protagonista budzi się na Ziemi, bez swoich skrzydeł i aureoli. Tak więc wyrusza na poszukiwania, aby znaleźć sposób, by powrócić do obserwatorium i odzyskać swoją prawdziwą postać.
Gracz otrzymał możliwość tworzenia własnego bohatera. Wybieramy płeć, kolor skóry, fryzurę oraz twarz. W dalszej części gry dołączy do nas maksymalnie troje towarzyszy. drżyna składać się będzie z takiej kombinacji klas, która najbardziej nam odpowiada. Świat, po którym będziemy podróżować, jest bardzo zróżnicowany - od lasów, przez polany, po lokacje nadziemne i podziemne. W każdym z tych miejsc spotkamy innych przeciwników. Podczas wędrówki po otwartym obszarze na górnym ekranie wyświetla się cała mapa świata. Gdy wchodzimy do miasta możemy na niej zobaczyć położenie gospody bądź też sprzedawców. Dragon Quest IX to gra turowa, pierwszeństwo w ataku ma najszybsza osoba. Każda z klas postaci posiada inne umiejętności, czary oraz możliwości specjalizacji rozwijane wraz ze zdobywaniem kolejnych leveli. Gra oferuje także współną zabawę w trybie Ad-Hoc.
Grafika w Sentinels of the Starry Skies jest w pełni trójwymiarowa, miasta prezentują się klimatycznie i przyjemnie. Mimo iż gracz jest skazany na dłuższe słuchanie tych samych motywów, muzyka nie drażni uszu. A to duża zaleta.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych