Hyperdimension Neptunia Mk2 - opis gry
Hyperdimension Neptunia Mk2 to japońska gra RPG wyprodukowana wspólnie przez studia Idea Factory i Compile Hearts, choć przy jej tworzeniu miał także swoją rolę Keiji Inafune, były pracownik Capcomu. Mk2 to kontynuacja pierwszej części serii Hyperdimension Neptunia i tak jak pierwowzór gra ukazała się na PlayStation 3.
Akcja gry rozgrywa się w innym niż poprzednio uniwersum (uniwersum alternatywnym konkretnie rzecz biorąc), choć pod względem geografii oba settingi jakoś szczególnie się od siebie nie różnią. Nazwa tutejszego świata jest wymowna - Gamindustri. I faktycznie stanowi on pewną metaforę branży elektronicznej rozgrywki, zwłaszcza japońskiej, co było zresztą główną atrakcją pierwowzoru. Gracz wciela się tu w niejaką Nepgear, która jest kandydatką na CPU (Console Patron Unit), czyli boginię zarządzającą jednym z miejscowych krajów. Jej zadaniem jest powstrzymać syndykat Arfoire i uratować siostrę.
Podobnie jak wiele innych gier jRPG, Neptunia Mk2 składa się z dwóch części - eksploracji i walki. Eksploracja pozwala nam przeszukiwać odwiedzane miejscówki celem zgarnięcia skarbów (mamy specjalną funkcję do ich odszukiwania), a z racji tego, że przeciwnicy są widoczni istnieje też opcja planowania, jak wejść w pojedynek. Nasi podopieczni mają również inne możliwości. Do ich dyspozycji oddano np. Chirpera, narzędzie do komunikacji będące parodią Twittera, dzięki któremu jesteśmy w stanie wyłowić, o czym rozmawiają NPC w różnych regionach świata. Oprócz tego w trakcie naszych zmagań znajdziemy także gildie oferujące zadania do wykonania oraz techniki syntezy przedmiotów.
Przeciwników, jak wspomnieliśmy, można spotkać w trakcie eksploracji. Gdy potencjalny oponent nas zauważy, nad jego głową pojawia się czerwony wykrzyknik, co jest nawiązaniem do serii Metal Gear Solid. W Neptunii 2 pojedynki toczą się w systemie turowym, choć zaimplementowano tu także kilka rozwiązań podnoszących dynamikę starć. Umiejętności wybieramy z listy komend, lecz nasza postać ma też możliwość ograniczonego poruszania się po zaznaczonym na niebiesko obszarze. Użycie dostępnych technik regulują punkty AP - ich brak sprawia, że nie możemy ruszyć palcem. Wybór odpowiednich komend daje szansę odpalenia combosów, które podczas bardziej zaciętych starć przydają się do wyjścia z opałów.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych