Journey to the Savage Planet - opis gry
Journey to the Savage Planet to gra przygodowa z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez Typhoon Studios (założone przez Alexa Hutchinsona, twórcę m.in. Far Cry 4) i wydana przez 505 Games. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PS4, Switch i Xbox One.
Produkcja Typhoon Studios przypomina tytuły w rodzaju No Man’s Sky, choć jej rozmach jest niewątpliwie mniejszy - sceną dla naszych zmagań jest tu nie wszechświat, tylko jedna planeta. Gra pozwala nam się wcielić w pioniera, którego korporacja o nazwie Kindred Aerospace wysyła na daleką planetę AR-Y 26, by zbadać, czy nadaje się do skolonizowania. W trakcie zmagań eksplorujemy ją, poznajemy miejscową florę i faunę, a także odkrywamy pozostałości po dawnej cywilizacji i jej tajemnice, których bynajmniej nie brakuje.
Zabawa w Journey to the Savage Planet sprowadza się do eksploracji tytułowej dzikiej planety. Schemat jest prosty: odwiedzając kolejne jej regiony zdobywamy szereg przydatnych rzeczy, a te z kolei umożliwią nam np. dostanie się do zupełnie nowych miejsc będących wcześniej poza zasięgiem. Pod tym względem gra posiada więc wspólne cechy np. z serią Metroid. Za bazę wypadową służy nam z kolei rozbity statek kosmiczny, jakim dotarliśmy AR-Y 26.
Naszym głównym zadaniem jest dokumentowanie życia na AR-Y 26, co w praktyce wymaga skanowania spotykanych roślin i zwierząt (żeby jednak przejść grę nie musimy znaleźć wszystkich). W trakcie ekspedycji czeka na nas wiele niebezpieczeństw. Standardowo mamy tylko jedną podstawową broń, którą jest blaster (da się go modyfikować wraz z postępami), ale oprócz niej pozyskujemy również granatopodobne przedmioty do rzucania.
Gra pozwala nam ponadto przeprowadzać eksperymenty, co wymaga zdobywania próbek, np. zakradnięcia się do jakiegoś stworzenia lub zabicia go w pewien sposób. Udane eksperymenty odblokowują nowe upgrade’y.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych