Mario & Luigi: Dream Team Bros. - opis gry
Mario & Luigi: Dream Team Bros. to gra RPG wyprodukowana przez składające się z byłych pracowników Square studio AlphaDream. Tytuł ukazał się na 3DS-ie w 2013 roku i stanowił czwartą część serii Mario & Luigi. Muzykę doń napisała znana kompozytorka Yoko Shimomura.
Każda kolejna odsłona Mario & Luigi wprowadzała jakieś ciekawe rozwiązanie do rozgrywki i tym razem nie jest inaczej. W czwartej części serii gracz kontroluje obu braci starając się uratować wyspę Pi'illo przed niejakim Antasmą. Przeważnie akcję obserwujemy z góry, ale perspektywa ulega zmianie, gdy Mario przenosi się przez specjalne portale do świata snów Luigiego. Wówczas gra zaczyna przypominać dwuwymiarową platformówkę.
W nowych okolicznościach Marianowi towarzyszy sobowtór (ew. wiele sobowtórów) brata, z czym wiąże się najwięcej atrakcji. Gracz smyrając stylusem wizerunek śpiącego Luigiego znajdujący się na dolnym ekranie konsoli może w przeróżny sposób wpływać na wydarzenia rozgrywające się w snach. Na przykład jeśli pociągniemy za jego wąsy umożliwimy Mario przejście do następnej lokacji po nowej platformie.
Dream Team Bros. to jednak nie tylko pokonywanie wymyślnych pułapek zastawionych przez twórców. Gra posiada system walki łączący cechy tradycyjnych eRPeGów ze zręcznościowymi tytułami Nintendo. Pojedynki są tutaj turowe, a gracz wybiera czynność z listy dostępnych komend. Może nie tylko atakować, ale także unikać ciosów przeciwników, stosować power-upy albo wykonywać różne inne kombinacje. Nie zabrakło przy tym starć gigantów znanych z poprzednich odsłon, podczas których monstrualne postacie naszego podopiecznego i jego oponenta obserwujemy na obu ekranikach konsoli. Twórcy zrobili nawet użytek z takich funkcji 3DS-a jak żyroskop.
Mario & Luigi: Dream Team Bros. zostało przyjęte bardzo ciepło, jednak w powszechnej opinii gra nie przebiła trzeciej części, czyli doskonałego Bowser’s Inside Story.
Komentarze (8)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych