Resident Evil Survivor 2 Code: Veronica - opis gry
Resident Evil Survivor 2 Code: Veronica to shooter będący adaptacją wydanego nieco wcześniej Resident Evil Code: Veronica. Gra ukazała się pierwotnie na automatach, konsolowa wersja trafiła tylko na PlayStation 2 w 2001 roku.
Z wydanym na pierwsze PlayStation Survivorem kontynuacja nie ma nic wspólnego prócz stylu rozgrywki, który łączy cechy FPS-ów i rail-shooterów wykorzystujących lightguny. Przy produkcji drugiej części pomagało Capcomowi Namco.
Fabuła porusza rzecz jasna wątki przedstawione w Code: Veronica. Głównymi bohaterami są Claire Redfield i Steve Burnside, którzy próbują wydostać się z ogarniętej pożogą Rockfort Island. Akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby, lecz w przeciwieństwie do wielu innych rail-shooterów nie biegamy tu jak po sznurku - możemy się bowiem w miarę swobodnie poruszać korzystając z wyprodukowanego przez Namco G-Cona 2 lub tradycyjnego kontrolera do PlayStation 2.
Survivor 2 w wersji na automaty oferował tryb wieloosobowy dla dwóch osób, ale z wersji konsolowej został on wyrugowany. W zamian twórcy zaimplementowali jednak rozwiązanie mające dawać podobne doznania - gracz wybiera czy chce toczyć boje w pojedynkę, czy ze sterowanym przez A.I. towarzyszem broni.
W przeciwieństwie do pierwszego Survivora, który mimo wszystko pewien nacisk kładł na opowiedzenie historii, tutaj sednem rozgrywki jest rozwałka. Po wejściu do nowej miejscówki naszym głównym zmartwieniem jest wybicie wszystkiego co się nawinie w odpowiednim czasie. Jeśli nie podołamy, do akcji wkracza Nemesis z Resident Evil 3: Nemesis, który znacząco potrafi uprzykrzyć życie.
Względem wersji z automatów do gry dodano nowy tryb, Dungeon Mode, w którym musimy przebrnąć przez długie levele w ciągu trzydziestu minut. Oprócz Claire i Steve’a możemy w nim przejąć kontrolę także nad Chrisem Redfieldem i Rodrigo Juanem Ravalem.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych