Sakura Wars (2019) - opis gry
Sakura Wars (jap. Sakura Taisen) to gra action-RPG wyprodukowana i wydana przez firmę Sega. Tytuł był pierwszą częścią serii od czasów Sakura Wars: So Long, My Love z PS2 i Wii. Ukazał się on na konsoli PlayStation 4.
Fabuła
Akcja gry rozgrywa się po wydarzeniach przedstawionych w Sakura Wars: So Long, My Love. W następstwie mającej wówczas miejsce wojny swój żywot kończą Revue z Tokyo, Paryża i Nowego Jorku, specjalne oddziały działające pod przykrywką grup teatralnych, które walczą z zagrożeniem ze strony demonów. Sprawia to wszystko w efekcie, że o ich działalności dowiaduje się opinia publiczna, powstaje World Combat Revue Organization koordynująca poszczególne dywizje, a co dwa lata organizowany jest turniej, w którym uczestniczą oddziały z różnych stron świata.
Mija dziesięć lat od tych zmian. W Tokyo powstaje nowy oddział Combat Revue, w którego skład wchodzą m.in. kapitan japońskiej marynarki wojennej Seijuro Kamiyama, doskonale władająca mieczem Sakura Amamiya, grecka aktora Anastasia Palma, ninja Azami Mochizuki czy luksemburska arystokrata Clarissa Snowflake. Ma on walczyć z nowymi zagrożeniami ze strony demonów i wziąć udział w zbliżającym się wielkimi krokami turnieju.
Rozgrywka
W odróżnieniu od poprzednich części serii Project Sakura Wars to gra action-RPG, a nie strategia turowa. Akcja rozgrywa się w alternatywnych latach 40. XX wieku, gdzie dużą rolę odgrywa technologia steampunkowa. Rozgrywkę można podzielić na dwie części: akcję i sekcje przygodowe. W trakcie tych pierwszych zasiadamy za sterami mechów, kierując poczynaniami głównego bohatera Kamiyamy i innych postaci (różnią się one umiejętnościami). Nasi podopieczni dysponują nie tylko efektownymi atakami - ich maszyny potrafią też np. skakać czy biegać po ścianach, co przydaje się w trakcie eksploracji.
Sekcje przygodowe pozwalają nam natomiast na swobodę przemieszczania się po Ginzie. Możemy wówczas zająć się wykonywaniem zadań pobocznych tudzież rozwijaniem relacji z naszymi towarzyszkami broni. Charakter relacji ma zaś później przełożenie na potencjał bojowy. W grze pojawia się znany z poprzednich części system LIPS, tj. konwersacje, podczas których mamy możliwość wyboru pasujących nam opcji dialogowych (albo milczenia, co też jest formą odpowiedzi).
W zmaganiach towarzyszy nam Smatron, tutejszy odpowiednik smartfona.
Warto wiedzieć
Za projekt postaci odpowiada Tite Kubo, autor popularnej serii “Bleach”. Przy grze udzielał się również Jiro Ishii, scenarzysta m.in. 428: Shibuya Scramble i producent 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors.
Komentarze (15)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych