W okolicach 2006 roku Square Enix postanowiło zainwestować w licencję na wykorzystanie Unreal Engine 3. Firma nie planowała jednak kreować strzelaniny, lecz taktycznego RPG-a. The Last Remnant pojawiło się najpierw na X360 (premiera międzynarodowa nastąpiła w listopadzie 2009 roku), a rok później również na PC. W 2018 roku zadebiutowała wersja na PlayStation 4.
Wykorzystanie silnika Unreal Engine 3 miało znacznie przyspieszyć proces powstawania gry i tak było w istocie. Square Enix nie potrafiło jednak do końca zapanować nad powierzonymi im narzędziami. Wersja gry na Xboksa 360 boryka się z problemem zbyt niskiej płynności animacji w gorących momentach bitewnych.
Dalsza część tekstu pod wideo
W The Last Remant gracz wciela się w postać Rusha Sykesa, 18-letniego przedstawiciela rasy Mitra, który wyrusza na misję w celu uwolnienia porwanej siostry. Chłopak opuszcza swoją rodzimą wyspę i dostaje się na dwór Davida Nassaua, który prowadzi wojnę z Conquererem. Rush Sykes zostaje wplątany w konflikt zbrojny, próbując jednocześnie odbić swoją siostrę.
W The Last Remant rozgrywka prowadzona jest na dwóch płaszczyznach: gracz może eksplorować otoczenie jak w przeciętnym jRPG-u, albo prowadzić wielkie batalie. W trakcie rzeczonych potyczek każda grupa przeciwników lub sojuszników reprezentowana jest przez plutony składające się z maksymalnie 5 wojowników. Walka sprowadza się do serii mniejszych pojedynków między takimi grupami w systemie turowym. Poza potyczkami można również podejmować się wykonywania opcjonalnych questów.
Reakcje dziennikarzy na The Last Remnant były różnorodne. Wielu krytyków chwaliło ładny design postaci i potworów, ale zaznaczało jednocześnie, że gra nie działa z odpowiednią płynnością. Problemem okazywał się również zbyt wysoki poziom trudności tytułu. Chwalona była natomiast ścieżka dźwiękowa, ciekawy scenariusz i rozwiązania taktyczne w systemie walki.
Komentarze (5)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych