Way of the Samurai 3 - opis gry
Way of the Samurai 3 jest grą przygodową wyprodukowaną przez japońskie studio Acquire i wydaną przez firmę Rising Star Games na konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. „Trójka” jest bezpośrednią kontynuacją wydanych jeszcze na drugą konsolę Sony Way of the Samurai oraz Way of the Samurai 2.
Fabuła gry przenosi gracza do Japonii okresu Azuchi - czasu wielkich przemian i próby zjednoczenia państwa. W okresie tym nieraz dochodziło do bezsensownych rzezi, których wynik był tak niejasny, że obie strony wycofywały się i przygotowywały do kolejnej konfrontacji. To świat, w którym życie chłopa warte było mniej niż ryż, który uprawiał. Właśnie w takich realiach główny bohater musi spróbować odnaleźć swą ścieżkę. Przytomność odzyskuje na polach uprawnych Kuchihagahary, będąc jednym z nielicznych, którzy przeżyli starcie dwóch klanów. Od tej pory przyjdzie mu działać na własną rękę lub podjąć pracę dla jednej z trzech miejscowych frakcji: klanu samurajów Fujimori, zbójów Ouka lub chłopów z pobliskiej wioski Takatane. Członkowie Fujimori nienawidzą się nawzajem z Ouka, Takatane zaś ciemiężone jest przez obydwa klany. W czasie gry okazuje się, że stron konfliktu jest więcej...
Way of the Samurai 3 rozgrywa się na ośmiu lokacjach, przemieszczanie się pomiędzy którymi zmienia porę dnia, mającą wpływ na questy, spotykane postacie oraz wydarzenia. Deweloper zaimplementował wprawdzie finishery w formie Quick Time Events po udanym parry, jednak system walki zbytnio się nie zmienił. W „trójce” mamy za to bardzo zróżnicowany oręż, uświadczymy także ponad dziesięć postaw, w jakich trzymamy miecze, każdą z własnym zestawem ciosów oraz technik specjalnych. Najbardziej charakterystyczną cechą produkcji Acquire jest to, w jakim stopniu gracz wpływa na fabułę. Historia rozgrywa się na przestrzeni zaledwie kilku dni i terenie tylko ośmiu lokacji, mimo to przechodząc grę nawet po raz dziesiąty, grający może wychwycić różne smaczki, niuanse i odkrywać odmienny przebieg różnych wątków. Nowością jest możliwość zabranie ze sobą towarzysza (których możemy mieć maksymalnie czternastu), gra pełna jest także minigier.
Oprawa graficzna oraz animacja postaci są jednymi z najsłabszych elementów tej produkcji, która korzeniami tkwi jeszcze w erze PlayStation 2. Częściowo rekompensuje to ścieżka dźwiękowa, autorstwa Noriyuki Asakury.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych