Pikmin 1+2 - opis gry
Pikmin 1+2 to wydanie zbiorcze dwóch pierwszych zremasterowanych odsłon serii Pikmin. Kolekcja ukazała się na Nintendo Switch. Za jej przygotowanie odpowiadało Nintendo.
Pikmin
Głównym bohaterem gry jest kapitan Olimar, którego statek kosmiczny rozbija się na obcej planecie. Ma on trzydzieści dni na znalezienie jego części i naprawę - w przeciwnym razie sprzęt podtrzymujący go przy życiu przestanie działać. Olimar szybko natyka się na tytułowe pikminy, przypominające rośliny dziwne istoty gotowe bez szemrania wykonać każdy jego rozkaz.
Gra przedstawia trzy rodzaje pikminów - każdy posiada jakieś właściwości, które pomagają Olimarowi pokonywać rozmaite przeszkody. Są wśród nich pikminy czerwone (najsilniejsze, odporne na ogień), żółte (mogą się przedostać w wyżej położne miejsca i przenosić ładunki wybuchowe) oraz niebieskie (mogą przeżyć pod wodą). Wszystkie posiadają przy tym zestaw podstawowych zdolności: przenoszą przedmioty, rozbijają mury i atakują przeciwników. Maksymalnie pod naszą komendą może znaleźć się stu podopiecznych.
Pikmin 2
Pikmin 2 rozbudowuje formułę przedstawioną przy okazji pierwowzoru. Gracz wciela się w postać mierzących jakieś 2,5 cm Olimara i Louiego, którzy poszukują "skarbów" (jak baterie Duracell) na obcej, "dalekiej" planecie zamieszkanej przez tytułowe istoty. Towarzyszą im pikminy gotowe wykonać każdy, nawet najbardziej szalony (wręcz samobójczy) rozkaz. Dowodzić można pojedynczymi ‘jednostkami’ oraz całymi grupami. Tak jak w poprzedniej części do naszej dyspozycji mamy maksymalnie stu podopiecznych.
W przeciwieństwie do pierwowzoru tym razem nie jesteśmy ograniczeni limitem czasowym, ale zachowano podział na pory dnia. Gdy zaczyna zmierzchać, zmuszeni jesteśmy zwinąć ekipę, by pikminów nie pożarły szczególnie aktywne nocą drapieżniki.
W “dwójce” przedstawiono sześć rodzajów pikminów. Oprócz czerwonych (odpornych na ogień), żółtych (nie robią im krzywdy wyładowania elektryczne) i niebieskich (nie toną) do rozgrywki wprowadzono trzy nowe gatunki. Białe są odporne na trucizny i same mogą zatruć pożerającego ich przeciwnika, a oprócz tego potrafią również odkrywać cenne przedmioty zakopane w ziemi. Fioletowe są wolne, ale silne, natomiast Bulbminom nie szkodzi nic, jednak mamy do nich dostęp tylko przez pewien czas. Na głowie każdego pikmina znajduje się łodyga zakończona liściem, pąkiem lub kwiatem, które informują o poziomie rozwoju (szybkości i sile) odbywającego się po spożyciu stosownej ilości nektaru.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych