Brytyjski pisarz "otworzył oczy" twórcom Enslaved
Brytyjski pisarz Alex Garland, autor powieści "Niebiańska plaża", współpracuje z Ninja Theory. Jego stopień zażyłości z twórcami powstającego obecnie Enslaved jest spory. Pisarz odpowiada bowiem, jak się dowiedzieliśmy, nie tylko za scenariusz nadciągającej gry Ninja Theory.
Brytyjski pisarz Alex Garland, autor powieści "Niebiańska plaża", współpracuje z Ninja Theory. Jego stopień zażyłości z twórcami powstającego obecnie Enslaved jest spory. Pisarz odpowiada bowiem, jak się dowiedzieliśmy, nie tylko za scenariusz nadciągającej gry Ninja Theory.
Studio deweloperskie Ninja Theory twierdzi, że ich współpraca z pisarzem Alexem Garlandem "otwarła im oczy" na nowe perspektywy rozwoju projektu Enslaved. Autor "Niebiańskiej plaży" jest - jak sam o sobie mówi - uzależniony od gier. Wygląda na to, że ten autor jest na tyle zaznajomiony z realiami medium interaktywnego, że jego oddziaływanie wychodzi poza zakres scenariusza.
"W pierwszym momencie nawiązaliśmy współpracę z Garlandem dla jego znakomitego pisania, ale to, na czym teraz jesteśmy, znacznie przewyższyło pierwotny zakres obowiązków autora." - powiedział kierownik game-designu Tameem Antoniades. "Nie zdawałem sobie sprawy z tego, jak wiele gry zawdzięczają opowiadaniu historii poprzez niewerbalny przekaz i nie poprzez cut-scenki. Liczy się tutaj ustawienie kamery, atmosfera, dźwięki i mnóstwo małych rzeczy, które sprawiają, że powstaje prawdziwa wizualna narracja. Garland pracował z naszymi designerami, co tydzień przyjeżdżał do studia na jeden cały dzień, by pomagać z level-designem. Nie można rozdzielić level-designu od histori - te dwa elementy muszą stapiać się w jeden. W efekcie Garland został, można to tak nazwać, level-designerem w Ninja Theory. (...) Garland zachwycił mnie i zadziwił dogłębnie. Cały zespół jest mu wdzięczny za jego wkład w nasz projekt. On naprawdę otworzył nam oczy na nowe aspekty tworzenia gier".
Pisarz maniakiem gier, scenarzystą i level-designerem? Bombowe połączenie! Jeśli takie podejście prezentują deweloperzy Enslaved do swojego nowego projektu, to można patrzyć z opymizmem na jego dalsze losy. Myślę, że wszyscy podpiszemy się pod słowami Antoniadesa: level-design i scenariusz powinny być bezpośrednio złączone ze sobą.