Bleszinski: "Dzieci w Heavy Rain są odrażające"
Cliff Bleszinski, znany powszechnie game designer z zespołu Epic, nazwał w ostatnio w wywiadzie dzieciaki występujące w Heavy Rain mianem "odrażających". Wg. Bleszinskiego Heavy Rain ma duże problemy ze zjawiskiem "Dziwacznej Doliny".
Cliff Bleszinski, znany powszechnie game designer z zespołu Epic, nazwał w ostatnio w wywiadzie dzieciaki występujące w Heavy Rain mianem "odrażających". Wg. Bleszinskiego Heavy Rain ma duże problemy ze zjawiskiem "Dziwacznej Doliny".
"Dziwaczna Dolina" to określenie ukute w celu wyjaśnienia zjawiska, które pojawia się, gdy mamy do czynienia z mocno zaawansowanymi modelami graficznymi ludzi, którzy nie zachowują się jak żywe istoty. Cliff Bleszinski ma na tyle duży problem z tą sprawą w Heavy Rain, że nazwał dzieciaki występujące w grze Quantic Dream "obrzydliwymi".
"Uważam, że Heavy Rain to naprawdę dobra gra, ale nie sadzę, że team deweloperski zrobił wystarczająco dużo, by uniknąć problemów z "dziwaczną doliną". Dzieci występujące w tym tytule są jednymi z najbardziej odrażających, jakie kiedykolwiek widziałem. Ale sama gra naprawdę wciągnęła mnie, a scena, w której starasz się odnaleźć swojego dzieciaka, jest całkiem efektowna".
Czy rzeczywiście bohaterowie w Heavy Rain "chorują" na dziwaczną dolinę? Miałem wrażenie, grając w HR, że rzeczywiście jest tu coś na rzeczy. Oczy postaci w grze Quantic Dream są martwe i w tym jest chyba główny problem. Kiedy bohaterowie rozmawiają widać ich mimikę twarzy, ale ruchy oczu (i cała paleta emocji z nimi związanych) zostały jakby przez dewelopera zupełnie pominięte. Final Fantasy XIII miało, pomimo stylu fantasy i substratu anime, znacznie bardziej żywe twarze, pokazujące wiarygodne emocje bohaterów. To jednak tylko moje zdanie. Co Wy sądzicie o "obrzydliwych" postaciach w Heavy Rain? W jakim tytule najbardziej odczuliście „dziwność” wyglądu wirtualnych postaci?