Hideo Kojima jest artystą z prawdziwego zdarzenia. Osobiście odpowiada za większość zadań przy Death Stranding
Hideo Kojima jest jednym z najwybitniejszych projektantów w naszej branży, a praktycznie każda gra jakiej się dotknie, zamienia się w przysłowiowe złoto. Wszystko to zawdzięcza przede wszystkim swojej ciężkiej pracy, nauce i trzymaniu pieczy nad najważniejszymi aspektami swoich dzieł.
Już niebawem Hideo Kojima wrzuci na rynek swój niezwykle ekscytujący i tajemniczy projekt Death Stranding, przy którym to po raz pierwszy w swojej karierze ma 100% wolność kreatywną, nieograniczaną w żaden sposób przez Konami czy innego wydawcę.
Hideo Kojima chwali się prezentem od CD Projekt RED
Sony doskonale wie, że Japończyk ma ogromny talent i jeszcze większą wyobraźnię, dlatego pozwala mu praktycznie na wszystko co sobie zażyczy. Dziś autor Metal Gear Solid napisał na Twitterze listę zadań, za jakie jest odpowiedzialny jako Reżyser kreatywny w nadchodzącym Death Stranding.
Wiadomym jest, że jako lider całej firmy musi brać na swoje barki sporo odpowiedzialności, jednakże nie każdy projektant gier decyduje się na bezpośredni udział i nadzór nad aż tak wieloma różnymi aspektami produkcji - zazwyczaj bywa tak, że lider projektu tylko wytycza zadania i ewentualnie od czasu do czasu sam zaprojektuje coś więcej niż "ogólną wizję gry". Ciekawi Was zatem za co bezpośrednio odpowiedzialny jest Hideo Kojima?
- Stworzył motyw świata i jego atmosferę
- Napisał fabułę, postacie i zaprojektował całą wizję Death Stranding
- Tworzy koncepcje
- Planuje zadania
- Zbiera informacje
- Osobiście odwiedza miejsca będące inspiracją do lokacji w grze
- Eksperymentuje z różnymi rozwiązaniami
- Napisał cały scenariusz
- Zdecydował o aspektach technologicznych gry
- Osobiście dobierał aktorów
- Projektował udźwiękowienie
- Codziennie przekazywał swoje pomysły i konsultował je z zespołem
- Rozwiązywał wszelakie produkcyjne problemy
- Montował zwiastuny
- Tworzył główne arty wizualne
Jak zatem widać, Japończyk jest trochę jak jednoosobowa armia i osobiście jest w stanie brać aktywny udział w praktycznie każdym aspekcie tworzenia swoich gier - to właśnie wyróżnia go na tle innych i za to szanują go współpracownicy. Projektant, który wie co robi i zna specyfikę pracy każdego z członków swojego zespołu to istny skarb.
I create the theme, the world atmosphere, the story, the character and the game design while making the concept, scheduling, gathering informations, doing location scout, experimenting repeatedly, writing the script, deciding the specs, casting,
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) June 15, 2019