Nowa generacja GPU od AMD z ray tracingiem. Czy to ta technologia zasili konsole nowej generacji?
Ray tracing stanowi obecnie jedną z najgorętszych nowinek technologicznych na rynku. Technika śledzenia promieni diametralnie upiększa gry i coraz więcej twórców decyduje się zaimplementować tę technologię, choćby nadchodzący Cyberpunk 2077.
AMD już w 2017 roku opatentowało technologię, która pozwoli na wygodne korzystanie ze wszystkich zalet, jakie niesie za sobą śledzenie promieni. Jak jednak wiemy, pierwsza generacja kart graficznych z procesorem NAVI, ominęła ray tracing i to Nvidia ze swoją nową serią GeForce RTX stała się głównym popularyzatorem nowego rozwiązania. Karty te, dzięki specjalnym rdzeniom są w stanie znacząco zwiększyć swoją wydajność przy włączonym śledzeniu promieni.
Cyberpunk 2077 prezentowany na E3 w 1080p na ustawieniach Ultra z włączonym ray tracingiem
Wygląda jednak na to, że "czerwoni" wcale nie zamierzają odpuszczać walki i wedle przecieków, gigant opracowuje swoją wersję sprzętowego wsparcia dla ray tracingu. To, ma cechować się większymi możliwościami dla samych developerów, bowiem w mniej skomplikowanych operacjach graficznych, karty będą w stanie zwiększyć wsparcie dla nowej technologii, przy użyciu klasycznych shaderów. Na to jak sprawa się rozwinie musimy jeszcze poczekać, bowiem nowa generacja NAVI wyląduje na rynku w 2020 roku. Tak samo jak zresztą PlayStation 5 oraz Project Scarlett.
Czy więc z tych możliwości zamierzają korzystać konsole nowej generacji? Pozostaje nam czekać na kolejne szczegóły od producentów maszynek.
Więcej o następcy Xboksa One, PlayStation 4 oraz Ray tracingu:
- Doom Eternal z ray tracingiem jakiego jeszcze nie było
- Call of Duty: Modern Warfare na PC obsłuży ray tracing
- GTA 5 z ray tracingiem. Świetny pokaz możliwości
- GPU PlayStation 5 przetestowane w programie 3DMark. Dobry wynik konsoli Sony
- Xbox Scarlett to podobno jedyny i najważniejszy projekt Microsoftu