9 na 10 osób było idealistą w trylogii Mass Effect
![9 na 10 osób było idealistą w trylogii Mass Effect](https://pliki.ppe.pl/storage/3eea186a06a12e204468/3eea186a06a12e204468.jpg)
Projektant trylogii Mass Effect oznajmił, że 9 na 10 graczy wolało wykreować swojego Sheparda na idealistę, aniżeli na egoistę.
Deweloper, który pracował nad trylogią Mass Effect oznajmił, że 92% graczy, mających za sobą kosmiczną przygodę Sheparda, byli idealistami - osobami, które preferowały załatwić sprawy łagodnie, aniżeli używać pięści. 8% graczy kierowało się egoizmem - załatwiali większość spraw siłą.
Trzeba przyznać, że podział pomiędzy idealistą, a egoistą został bardzo dobrze wdrożony do serii Mass Effect. Jeśli zachowywaliśmy się poprawnie, pasek idealisty (niebieski) się zwiększał - jeśli natomiast byliśmy agresywni, pasek egoisty (czerwony) wzrastał. W późniejszym czasie miało to znaczenie podczas podejmowania znaczących decyzji - często trzeba było zapełnić ustaloną przez twórców wartość paska, aby użyć danej opcji w dialogu. Zatem, najlepszym wyborem było całkowicie granie idealistą lub egoistą - jeśli natomiast raz byliśmy dobrzy, a innym razem źli, nasze paski wypełniały się dosyć wolno, co często przekładało się na brak możliwości podjęcia jakichkolwiek znaczących decyzji odblokowywanych dopiero po zapełnieniu się danej ilości paska.
![Ciśnieniomierz OMRON M2 Basic](https://www.mediaexpert.pl/media/cache/resolve/gallery_xml/images/25/2529816/Cisnieniomierz-OMRON-M2-Basic-front.jpg)
![Dzwonki wietrzne KERA AUDIO 8 Ton Mercury Gold](https://www.mediaexpert.pl/media/cache/resolve/gallery_xml/images/66/6682094/Dzwonki-wietrzne-KERA-AUDIO-8-ton-Mercury-Gold.jpg)
![Wideorejestrator TRACER MobiDrive](https://www.mediaexpert.pl/media/cache/resolve/gallery_xml/images/12/1264710/Kamera-samochodowa-TRACER-MobiDrive-front.jpg)
![Karma dla psa suszona DOLINA NOTECI Premium z indyka 8 x 3 kg](https://www.mediaexpert.pl/media/cache/resolve/gallery_xml/images/zdjecia_do_zestawow/Z711054-6939906.jpg)
Były pracownik BioWare ujawnił, że dziewięciu na dziesięciu graczy kończyło grę jako idealista. Oznacza to, że ścieżkę egoisty mało kto poznał, o czym mówi sam John Ebenger.
Woleliście kierować się prawością czy egoizmem? Koniecznie dajcie znać.
Yup. Something like 92% of Mass Effect players were Paragon.
— John Ebenger (@EbengerJohn) February 19, 2020
And we put a lot of work in to the Renegade content too :( https://t.co/lywwx7n4Hy
Warto przeczytać: