PS5 jest bardzo potężny i „zbalansowany”. Dysk SSD Sony przewyższa wszystkie high-endowe pamięci z PC
Epic Games ujawniło dzisiaj Unreal Engine 5 i korporacja ma od dłuższego czasu okazję pracować nad PS5. Tim Sweeney postanowił wypowiedzieć się o konsoli Sony i jego słowa brzmią naprawdę dobrze. Sympatycy marki PlayStation mogą wyczekiwać na dopracowaną platformę.
Tim Sweeney miał dzisiaj okazję zaprezentować pierwszy materiał nagrany z PS5. Demo Unreal Engine 5 nie jest typową pokazówką, ponieważ Epic Games stworzyło specjalną prezentację i podczas pokazu otrzymaliśmy czysty gameplay.
Założyciel i dyrektor generalny Epic Games postanowił również wypowiedzieć się o PS5 i zdaniem Tima Sweeney'a, Sony nie tylko usunęło wszystkie ekrany wczytywania, korporacja zapewniła przełom:
„Po pierwsze, sądzę, że Sony ma ogromny, ogromny wzrost wydajności graficznej w porównaniu do poprzednich generacji. Ale wiesz, chyba mamy to w każdej generacji? Ale Sony dokonało kolejnego przełomu, który pod wieloma względami jest bardziej fundamentalny, a mianowicie wielopłaszczyznowy wzrost przepustowości i zmniejszenie opóźnień w przechowywaniu.”
PS5 to przemyślana maszyna
Mark Cerny z zespołem PlayStation zadbał o to, by deweloperzy otrzymali urządzenie, z którego będą mogli wycisnąć wszystkie soki i nie chodzi tutaj wyłącznie o lepszą grafikę:
„[PS5] umieszcza ogromną ilość pamięci flash bardzo, bardzo blisko procesora. Tak bardzo, że to naprawdę zasadniczo zmienia możliwości, które gry mogą robić i przesyłać. I to jest całkowicie niezbędne dla tego rodzaju demonstracji.”
Zdaniem przedstawiciela Epic Games, tylko Sony mogło zagwarantować taki przełom:
„To nie jest tylko całe mnóstwo polygonów i pamięci. Jest to również wiele polygonów ładowanych do każdej klatki podczas przechodzenia przez środowisko i tego typu szczegóły, których nie widzisz w świecie i to nie byłoby absolutnie możliwe na żadną skalę bez tych przełomów, które zagwarantowało Sony”.
Dysk SSD to faktyczny przełom?
W trakcie dyskusji z TheVerge, Tim Sweeney wychwalał również dysk SSD:
„Dysponuje ogromną ilością mocy GPU, ale także wielokrotnym wzrostem przepustowości w zarządzaniu pamięcią masową. To będzie całkowicie niezbędne. Wyrenderowanie wszystkiego, co mieści się w pamięci, to jedno, ale o wiele bardziej imponujące jest renderowanie świata, który może mieć „dziesiątki gigabajtów” niemal natychmiast, ponieważ nowa konsola Sony i jej dysk półprzewodnikowy M.2 [dysk SSD] są obiecujące.”
Jego zdaniem, PS5 pozwoli napędzić rynek PC:
„Współpracujemy z firmą Sony od dość długiego czasu nad pamięcią masową. Architektura pamięci masowej w PS5 znacznie wyprzedza wszystko, co można teraz kupić na dowolnym komputerze PC za dowolne pieniądze. To pomoże napędzać przyszłe komputery.”
Tim Sweeney wypowiedział się także o Xboksie Series X – prezes Epic Games nie może powiedzieć, że konsola Microsoftu nie osiągnie takiej jakości, ale jego firma współpracuje blisko z Sony i dlatego aktualnie wypowiada się jedynie o jakości PS5.
Warto wspomnieć, że według najnowszych informacji, PS5 zmierza na rynek bez opóźnień.