Xbox Series S (Lockhart) ma być zaskakująco wydajny. Sprzęt nie musi przypominać droższego next-gena
Napływają kolejne szczegóły Xboksa Series S zwanego Xbox Lockhart. Urządzenie nie musi przypominać Xboksa Series X, ale ma dzielić z drogim next-genem część podzespołów. Jeśli wiadomość zostanie potwierdzona, to będziemy mogli mówić o bardzo interesującym urządzeniu.
Od kilku dni napływają do nas kolejne informacje o Xbox Series S, a dzisiaj nawet otrzymaliśmy szczegóły dotyczące pierwotnej premiery. Jak wiadomo konsola wciąż nie została zapowiedziana, ale o jej wyglądzie wypowiedział się Brad Sams.
Dziennikarz potwierdził pewną ciekawostkę – gdy deweloperzy i pracownicy Microsoftu muszą poruszać się z Xboksem Series X to w zaleceniach od korporacji pojawia się adnotacja, by ukrywać sprzęt w obudowie komputera czy też czymś podobnym, wystarczająco dużym. Sytuacja inaczej wygląda w przypadku Xboksa Series S, ponieważ ten sprzęt ma być schowany do pudełka od Xboksa Durango (kodowa nazwa Xboksa One) lub Xboksa Scorpio (kodowa nazwa Xboksa One X). Sugeruje to, że konsola posiada bardziej standardowy wygląd.
Brad Sams podkreśla w swoim wpisie, że Xbox Series X posiada specyficzną budowę ponieważ korporacja zdecydowała się na podwójną płytę główną – pozwala to uzyskać maksymalne chłodzenie, ale też zwiększa cenę produkcji sprzętu. Jeśli Xbox Series S ma być faktycznie dużo tańszy, to trudno oczekiwać, by dzielił wygląd z najmocniejszym next-genem.
Xboksa Series S ma również nie „wstrzymywać nowej generacji” – od kilku dni część graczy narzeka, że Amerykanie zaoferują znacznie słabszego next-gena, przez który twórcy gier będą zmuszeni do obniżania jakości nowych pozycji. Brad Sams podkreśla, że nie jest to prawda, ponieważ obie konsole Microsoftu mają dzielić część podzespołów, a po prostu Xbox Series X będzie nastawiony na rozgrywkę w 4K, a Xbox Series S w 1080p.
Tom Warren z The Verge zgadza się z tymi spostrzeżeniami i podkreśla Xbox Lockhart ma oferować szybszy CPU od PlayStation 5. Microsoft miał zapewnić taki sam procesor w obu next-genach.
to the “Lockhart will hold back next-gen” crowd:
— Tom Warren (@tomwarren) June 29, 2020
• Lockhart CPU is faster than PS5
• Lockhart supports raytracing
• Game developers have been building PC titles for multiple GPUs for... decades
🔒💚