Twórcy LEGO Island zostali zwolnieni, bo gra osiągnęła sukces i szefowie nie chcieli im płacić premii
Sukces gry nie zawsze jest dobrą informacją dla deweloperów odpowiedzialnych za projekt. Przekonali się o tym twórcy LEGO Island, którzy zostali zwolnieni, ponieważ szefowie nie chcieli płacić zakontraktowanych premii.
LEGO zaprasza swoich fanów na oficjalne podcasty zatytułowane Lego Bits N' Bricks, podczas których są prezentowane różne szczegóły dotyczące marki oraz produktów przygotowanych na zlecenie LEGO Group.
Scott Anderson opowiedział o fatalnej sytuacji, która miała miejsce w 1997 roku. Wtedy to na rynku pojawiło się LEGO Island, ale jeszcze przed premierą było wiadomo, że tytuł osiągnie duży sukces. Twórcy ze studia Mindscape zagwarantowali sobie świetne bonusy, ale nigdy ich nie otrzymali, bo zostali zwolnieni:
„ I tak byli nam winni tantiemy, byli nam winni sporo premii i zdecydowali, że raczej zamkną firmę, niż nam zapłacą. Więc zwolnili cały zespół, a potem założyli drugi”.
Studio Mindscape nie zostało tak naprawdę rozwiązane, ale chciało pracować nad nowymi produkcjami pod nowym kierownictwem, ale LEGO Group odmówiło zakontraktowania deweloperów dla LEGO Island 2 czy też innych projektów.
Warto dodać, że w 2021 roku zadebiutuje na rynku LEGO Gwiezdne Wojny: Skywalker Saga.