Xbox Series X|S z „zaskakującymi” wynikami w Polsce. Microsoft potraktował nasz kraj jako „istotny rynek”
Microsoft Polska potwierdził ciekawe informacje dotyczące Xboksów Series X|S. Urządzenia amerykańskiej korporacji zostały ciepło przyjęte przez graczy z Polski, a gigant z Redmond zadbał o dużą liczbę konsol.
Xbox Series X|S to pierwsze konsole Microsoftu, które są dostępne w Polsce od dnia światowej premiery. Gracze teraz nie muszą męczyć się i zamawiać urządzeń z innych europejskich krajów, a w okolicy debiutu next-genów zorganizowano nawet całą serię relacji live-stream, podczas których Xbox Polska świętował nadejście nowego sprzętu.
Główny oddział Microsoftu nie zamierza przedstawić dokładnych wyników sprzedaży, ponieważ dla Phila Spencera najważniejsza jest liczba graczy na serwerach amerykańskiej korporacji, ale bardzo ciekawe informacje dotyczące premiery nowej generacji zdradził Mariusz Then, CEE Xbox Category Management Lead.
Przedstawiciel Microsoftu rozmawiał z dziennikarzem Brief.pl i w trakcie dyskusji padło pytanie o wyniki sprzedaży konsol w Polsce – okazuje się, że Microsoft był zaskoczony rezultatami:
„Wyniki są zaskakujące nawet dla nas. Microsoft potraktował Polskę jako naprawdę istotny rynek. Po raz pierwszy Polska została tak doceniona i premiera odbyła się w tym samym dniu, co premiera globalna, bez żadnych ograniczeń. Dostaliśmy taką liczbę konsol, jak inne kraje. Nie wystarczyło to na pokrycie popytu i cały czas zdarzają się chwilowe problemy z dostępem do kupna konsoli. Z pewnością wyniki sprzedaży są zdecydowanie powyżej oczekiwań”.
Nie otrzymaliśmy konkretnych danych sprzedaży, ale okazuje się, że gigant z Redmond docenił Polskę. Na naszym rynku pojawiła się „taka sama liczba konsol, jak w przypadku innych krajów, a same rezultaty wygenerowane przez nowy sprzęt są „powyżej oczekiwań”.
Mariusz Then zdradził również, że strategią Microsoftu jest "Gaming for Everyone" i właśnie z tego powodu firma oferuje różne urządzenia, które możemy kupić nawet w postaci abonamentu, a dodatkowo gracze mogą korzystać z takich usług jak Xbox Game Pass:
„Nasza strategia jest bardzo prosta. Gaming for Everyone – chcemy dotrzeć do jak największej liczby graczy. Xbox All Access razem z Xbox Game Pass poszerza znacząco grupę konsumentów. Pozwala na zakup konsoli w systemie subskrypcyjnym z nielimitowanym dostępem do kilkuset gier. Dzięki temu użytkownik dostaje dostęp nie tylko do hardware’u, ale również do szerokiego wyboru gier. Xbox Game Pass może stać się podobną usługą dla gier, jaką jest Netflix dla filmów. Użytkownik może korzystać nie tylko z gier na Xbox, ale też grać na swoim komputerze albo telefonie. Nie mogę zdradzić jaki dokładnie odsetek zakupił konsole razem z usługą Xbox All Access, ale 20% takich użytkowników to jest nasz cel. Zależy nam nie tylko na sprzedaży konsol, ale też na tym, aby jak najwięcej graczy po prostu czerpało radość z gry. Dodatkowo, jako Microsoft zakupiliśmy ostatnio ZeniMax Media, spółkę matkę Bethesda Softworks, więc można się spodziewać, że tych tytułów będzie coraz więcej”.
Są to naprawdę dobre informacje, które powinny zwiastować kolejne pozytywne akcje wymierzone w polski rynek.