Crimson Desert zaliczyło opóźnienie, bo twórcy nie chcą „obniżyć jakości” jak Cyberpunk 2077
Crimson Desert to kolejna produkcja, która nie zadebiutuje w podanym wcześniej terminie, ale deweloperzy dość niespodziewanie tłumaczą swoje opóźnienie przykładem Cyberpunka 2077. Pearl Abyss mówi wprost, że nie chce obniżenia jakości, którą widzieliśmy w przypadku polskiej gry.
Crimson Desert to gra akcji z elementami RPG, która choć początkowo powstawała jako rozbudowany MMORPG, to jednak deweloperzy postanowili zmienić koncepcję. Gra ma zaoferować mocną fabułę, a jednocześnie ciekawą rozgrywkę sieciową – za pozycję odpowiada studio Pearl Abyss.
Twórcy planowali wrzucić produkcję na rynek pod koniec 2021 roku, ale już jakiś czas temu przełożono premierę. Deweloperzy wspominali, że chcą zapewnić „najlepsze możliwe doświadczenie”, a zarazem nie wymęczyć deweloperów, którzy w innej sytuacji musieliby mierzyć się z wielotygodniowymi nadgodzinami.
Temat debiutu Crimson Desert został poruszony na ostatnim spotkaniu studia, podczas którego przedstawiano raport finansowy – Suk Woo Cho z Pearl Abyss, niespodziewanie wspomniał o problemach Cyberpunka 2077. Gra Polaków jest ostrzeżeniem dla zespołu:
„Obniżanie jakości, aby dotrzymać terminu tak jak w przypadku niedawnego Cyberpunka 2077 nie jest zgodne z celami rozwoju Pearl Abyss”.
Dyrektor finansowy studia jednoznacznie podkreślił, że Pearl Abyss celuje w jakość AAA – sugerując tym samym, że CD Projekt RED w tym miejscu zawiódł.
Z jednej strony nie jest zaskoczeniem, że twórcy obawiają się sytuacji, z którą dalej mierzy się CD Projekt RED, ale dotychczas nikt głośno nie powiedział, że nie chce popełnić błędów rodzimego studia.