Blizzard stracił szefową, ale Activision-Blizzard wygenerowało miliardy. Dobry start Diablo 2 Resurrected
Po zaledwie trzech miesiącach, Jen Oneal postanowiła opuścić tonący okręt. Mimo iż firmie w ostatnim czasie udało się znacząco poprawić wyniki, Blizzard stracił szefową. Jednym z czynników mających niebagatelne znaczenie na rezultaty finansowe była premiera Diablo II: Resurrected.
W sierpniu z posady w Blizzardzie zrezygnował J. Allen Brack, a zastąpili go Jen Oneal oraz Mike Ybarra, których głównym zadaniem było prowadzenie zespołu. Nie minęło zbyt wiele czasu, a były wiceprezes do spraw gier w Microsofcie został obecnie jedynym szefem, gdyż Oneal zdecydowała się opuścić przedsiębiorstwo.
„Współliderka Blizzarda, Jen Oneal, właśnie powiedziała zespołowi, że odchodzi, pozostawiając Mike'a Ybarrę jako jedynego szefa firmy”.
Blizzard co-leader Jen Oneal just told staff she's stepping down, leaving Mike Ybarra as the sole head of the company.
— Jason Schreier (@jasonschreier) November 2, 2021
Już wczoraj przekazywaliśmy informacje o opóźnieniach premier Diablo 4 oraz Overwatch 2 – aktualnie nie znamy żadnych szczegółów dotyczących debiutów oczekiwanych produkcji, jednak na pewno nie trafią one na rynek w 2022 roku.
Pomimo znaczących problemów wizerunkowych oraz w szeregach Blizzarda, Bobby Kotick nie może specjalnie narzekać, bowiem w ostatnim kwartale finansowym Activision-Blizzard wygenerowało przychody netto na poziomie 2,07 mld dolarów. Wynik jest podobny do ubiegłorocznych rezultatów, jednak Amerykanie mają powody do świętowania, ponieważ zgodnie z prognozami zakładano zysk o wartości 1,97 mld dolarów.
Na serwerach przedsiębiorstwa odnotowano już 390 mln użytkowników – pozycje Activision gromadzą 119 mln graczy, Blizzard skupia 26 mln fanów, natomiast King gra we własnej lidze, a ich mobilne produkcje są sprawdzane przez 245 mln odbiorców.
Szczególnie dobrze oceniono rezultaty cieszącej się niesłabnącą popularnością serii Call of Duty oraz Diablo II: Resurrected – drugi tytuł pozwolił osiągnąć 20% wzrost przychodów Blizzarda.
„Ekosystem Call of Duty utrzymał zasięg, zaangażowanie i inwestycje graczy znacznie powyżej poziomów obserwowanych przed wprowadzeniem doświadczeń F2P na konsolach, PC i urządzeniach mobilnych”.
„Przychody segmentu Blizzarda wzrosły o 20% rok do roku w III kwartale, napędzane udaną premierą Diablo II: Resurrected”.
„Sprzedaż Diablo 2: Resurrected w pierwszym tygodniu była najwyższą odnotowaną dla remastera firmy”.
„Przychody segmentu King wzrosły o 22% rok do roku, osiągając nowy rekord kwartalny, z bardzo silnymi trendami w ujęciu rocznym zarówno dla zakupów w aplikacji, jak i reklam”.
„Zero wzmianek o czymkolwiek związanym z Overwatch”.
"Diablo 2: Resurrected first week sales were the highest recorded for a remaster from the company."
— MauroNL (@MauroNL3) November 2, 2021
"King segment revenue grew 22% YoY to a new quarterly record, with very strong year-over-year trends for both in-app purchases and advertising"
Zero mention of anything Overwatch