GTA 6 nadal nie zadebiutowało, bo Rockstar nie chce „wypalenia marki”? Szef Take-Two porównuje IP do Bonda

Gry
7087V
GTA 6 nadal nie zadebiutowało, bo Rockstar nie chce „wypalenia marki”? Szef Take-Two porównuje IP do Bonda
Wojciech Gruszczyk | 12.11.2021, 15:07

GTA The Trilogy The Definitive Edition mierzy się z wielkimi problemami, które mogą bardzo negatywnie wpłynąć na odbiór całej marki, jednak Strauss Zelnick jest przekonany o sukcesie całego IP. Szef Take-Two w ostatnich dniach porównał Grand Theft Auto do między innymi Jamesa Bonda.

Rockstar próbuje ratować sytuację z GTA The Trilogy The Definitive Edition, więc przynajmniej aktualnie produkcja nie jest dostępna na PC – choć gracze dotarli już do tajnych dokumentów Rockstar. Twórcy mierzą się z problemami, które według pierwszych opinii mogą mieć wpływ na całą markę.

Dalsza część tekstu pod wideo

Trudno powiedzieć, czy Strauss Zelnick zdawał sobie sprawę, jaki tytuł zmierza na rynek, ale szef Take-Two w ostatnich dniach przemawiał na Jefferies Virtual Global Interactive Entertainment Conference i wydawca serii Grand Theft Auto w wielu superlatywach wypowiadał się o całej marce.

Jego zdaniem GTA ma przed sobą wielką przyszłość, ponieważ wyjątkowe IP znajdują się w specjalnej grupie, które mogą osiągać wielki sukces – w tym gronie obok Grand Theft Auto, Red Dead, NBA jest również... James Bond.

Twórcy jednak zawsze muszą zapewnić marce odpowiedni spokój – gry „niesportowe” nie mogą być wydawane zbyt często, ponieważ pojawia się problem wypalenia marki.

„Zawsze mówiłem, że coroczne wydawanie tytułów niesportowych wiąże się z ryzykiem wypalenia IP, nawet jeśli jest ona dobra, więc poświęcamy czas na stworzenie czegoś, co naszym zdaniem jest niesamowicie fenomenalne. Idę zobaczyć film o Bondzie, bo nie ma kolejnego w ciągu dwóch miesięcy – [z tego powodu] zamierzam zobaczyć każdy film o Bondzie”.

Czy to właśnie z tego powodu tyle lat czekamy na GTA 6? Problemem tej serii jest pewnie sukces GTA Online, jednak Strauss Zelnick potwierdził również, że w kolejnych latach Take-Two chce się mocniej skupić na nowych markach – aż 56% wszystkich tytułów, które korporacja ma wrzucić na rynek to nowe światy.

Źródło: https://www.videogameschronicle.com/news/take-twos-ceo-says-the-gta-series-can-last-as-long-as-james-bond/

Komentarze (60)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper