Pachter: dlaczego spada sprzedaż software'u?
Rynek gier wideo w Stanach Zjednoczonych kurczy się od kilku lat i wygląda na to, że póki nic nie jest w stanie zatrzymać tej tendencji. Michael Pachter, analityk z Wedbush Morgan, oczekuje, że kiedy NPD opublikuje wyniki sprzedaży software'u za czerwiec 2012, okaże się, że sprzedaż zmalała o 34% rok do roku.
Rynek gier wideo w Stanach Zjednoczonych kurczy się od kilku lat i wygląda na to, że póki nic nie jest w stanie zatrzymać tej tendencji. Michael Pachter, analityk z Wedbush Morgan, oczekuje, że kiedy NPD opublikuje wyniki sprzedaży software'u za czerwiec 2012, okaże się, że sprzedaż zmalała o 34% rok do roku.
NPD zaprezentuje swoje dane pod koniec tego tygodnia i wygląda na to, że popularność software'u skurczyła się o ponad 30% w porównaniu z czerwcem 2011 roku. Pachter twierdzi, że przyczyną takiego stanu rzeczy jest "wątły lineup tytułów", z Pokemon Conquest i Lego Batman 2 na szczycie listy hitów. Wg analityka takie tytuły jak Spec Opc: The Line i Lollipop Chainsaw nie zanotują wysokiej sprzedaży. To samo tyczy się trzeciego Maxa Payne'a.
Przyczyn malejącego zainteresowania grami nie można upatrywać jednak tylko w słabszej ofercie gier. Pachter twierdzi, że obecna generacja konsol trwa już zbyt po prostu zbyt długo, nie podsycają już zainteresowania graczy:
"W tym bezprecedensowym ósmym roku trwania obecnej generacji konsol pozostało już niewiele intelektualnych własności, które podsycałyby zainteresowanie w sektorze gier. Konsumentom oferuje się po prostu niekończące pasmo sequeli - z każdym rokiem konsumenci mają mniejszy wybór nowych IP (do czego najbardziej przykłada się THQ, Activision i EA, które zmniejszyły ofertę o 50% w porównaniu z sytuacją sprzed kilku lat). Rezultatem jest zmniejszanie zainteresowania tym rynkiem i bezprecedensowy spadek sprzedaży software'u, który trwa już trzy lata".