The Order: 1886 to dopiero początek możliwości graficznych PlayStation 4
Niedawno pojawiły się plotki twierdzące, iż programiści z Ready at Dawn's zaczynają wyciskać z PS4 ostatnie soki, prawda jednak jest inna.
Przedstawiciele studio odpowiedzialni za efekty graficzne wypowiedzieli się w kilku kwestiach. Na początek zdementowano plotki, w których mówiono, że nowe IP Sony Santa Monica Studios zostało skasowane aby przyśpieszyć premierę 1886 na ten rok - określono je mianem fałszywych i niedorzecznych.
Dalej Andrea Pessino stwierdził, że pracownicy dopiero zaczynają poznawać moc nowej konsoli Sony.
Aby osiągnąć tak wspaniałe efekty wizualne programiści używają trzech specjalistycznych technik Sample Distribution Shadow Maps w połączeniu z Exponential Variance Shadow Maps, które redukują przenikanie światła tworząc cienie lepszej jakości, co podobno odciąża pamięć RAM.
Trzecią sztuczką jest shader GGX większość materiałów, a wstępnie zintegrowany shader SSS odpowiada za skórę.
Nikt chyba nie jest zaskoczony bowiem prawdziwą potęgę konsol odkrywa się tak na prawdę pod koniec ich życia.