Twórcy serii NieR oraz Bayonetta zapewnią gry-jako-usługi. PlatinumGames ma duże plany
PlatinumGames to prawdopodobnie kolejne japońskie studio, które w następnych latach skupi się na zaproponowaniu gier rozwijanych przez wiele miesięcy po premierach. Nowy prezes przedstawił wizję dla doświadczonego studia.
PlatinumGames to cenione na całym świecie studio, które stworzyło między innymi serię Bayonetta, ale deweloperzy opracowali także takie gry jak: Vanquish, Metal Gear Rising: Revengeance, Nier: Automata czy też Astral Chain. Nie wszystkie strzały studia odniosły gigantyczny sukces, ale twórcy wrzucili na rynek kilka naprawdę mocnych hitów.
Mimo to Atsushi Inaba, współzałożyciel studia, który w ostatnim czasie został jej prezesem i dyrektorem generalnym, w rozmowie z Famitsu zdradził nowe plany deweloperów. PlatinumGames nie chce skupiać się wyłącznie na pozycjach single-player oferujących zabawę na jeden raz, Japończycy zapewnią kilka innych projektów.
„Projekt G.G. jest wciąż na etapie testowania różnych rzeczy, więc nie mogę powiedzieć o nim zbyt wiele, ale jeśli chodzi o przyszłe produkcje, chcemy skupić się na tworzeniu gier, które różnią się od [tych z] przeszłości. Chciałbym się skupić na projektowaniu produkcji, którymi można się cieszyć i które można kochać przez dłuższy czas”.
Nie oznacza to, że Japończycy porzucą pozycje, które zapewnią nam jedną-stałą historię, ale najwidoczniej w najbliższym czasie PlatinumGames ma inne plany:
„Oczywiście, chcielibyśmy pielęgnować i rozwijać małe, ale genialnie pomyślane gry, takie jak Sol Cresta, oraz pozycje, których można w pełni doświadczyć przy jednorazowym przejściu, dobrze zaprojektowane etapy, takie jak Bayonetta. Jednak projekty, które staramy się stworzyć na przyszłość, będą inne pod względem struktury. Biorąc pod uwagę zmiany na rynku w ciągu najbliższych około pięciu lat, uważam, że jest to dla nas absolutnie konieczne. Przepraszam za tak ogólnikową wypowiedź, ale myślę, że to wszystko, co mogę teraz powiedzieć”.
Atsushi Inaba nie chciał powiedzieć za wiele, ale nawet w tej sytuacji łatwo zrozumieć, jakie są plany PlatinumGames – twórcy chcą opracować nowe gry-jako-usługi.
Podobne stanowisko w ostatnim czasie przedstawiło Sony, ale PlayStation Studios jest na tyle duże, że gracze mogą z łatwością liczyć na kolejne fabularne przygody, a w międzyczasie inne zespoły korporacji będą rozwijać sieciowe produkcje, które będą rozwijane przez wiele miesięcy po premierze.