Gra szyfrów to pierwszy tytuł Instytutu Pamięci Narodowej. Zwiastun pokazuje grę o wojnie polsko-bolszewickiej

Instytut Pamięci Narodowej postanowił wykorzystać naszą branżę, by za pomocą nowoczesnej rozgrywki zachęcać graczy do poznawania ważnych wydarzeń z historii naszego kraju. Na dobry początek zaprezentowano Grę Szyfrów.
Gra szyfrów to pierwsza produkcja Instytutu Pamięci Narodowej, która choć raczej nie podbije rankingów, to jednak może okazać się ciekawym doświadczeniem. Twórcy ze studia Chronospace przygotowali trzy misje, które mają przedstawić „przebieg wojny polsko-bolszewickiej oraz wpływ polskiej kryptologii na jej zwycięski finał”. Każdy z graczy będzie mógł złamać bolszewickie szyfry i zniszczyć sowiecki pociąg pancerny.
Fani elektronicznej rozgrywki wcielą się w prawdziwe postacie z wojny polsko-bolszewickiej z 1920 roku, a następnie „uruchamia skomplikowane urządzenia komunikacyjne sprzed 100 lat i ratuje Europę przed komunistycznym zniewoleniem”.




„Rozwiązania zastosowane w grze powstały na bazie materiałów źródłowych lub zostały dokładnie odwzorowane z historycznych eksponatów. Misje graczy to udokumentowane wydarzenia historyczne, a każdy z bohaterów ma inne, kluczowe dla wyników bitwy zadanie. Ta pierwszoosobowa gra 3d z elementami skradania oraz rozbudowanymi zagadkami wprowadza gracza w świat wojny, która zdefiniowała Europę. Jej fabuła rozpoczyna się pod koniec 1920 roku, kiedy to toczy się walka o Korosteń – kluczowy węzeł kolejowy oraz bazę techniczno-zaopatrzeniową”.
Produkcja zostanie udostępniona za darmo na Steam, ale będziemy mogli ją także pobrać na urządzenia mobilne (App Store i Google Play). Twórcy zadbali o wsparcie dla wirtualnej rzeczywistości.
„Chciałbym, żeby IPN stał się w krótkim czasie Instytutem Przyszłości Narodowej, który w oparciu o wiedzę historyczną będzie kształtował kolejne pokolenia Polaków w miłości do Polski i w uszanowaniu do naszego dziedzictwa historycznego i kulturowego” – podkreślił dr Karol Nawrocki, prezes IPN
„Gra szyfrów” pozwala wcielić się młodym ludziom w bohaterów polskiej kryptologii. To jest niesamowity moment, żeby w tej wirtualnej rzeczywistości odkryć pasję i miłość do swojego kraju. Chcemy pokazać, w jaki sposób można tę technologię wykorzystać, aby pogłębiać wiedzę i obserwować swoje pasje z różnych perspektyw. W ciągu ostatnich dwóch dni realizujemy pogłębione badania z młodzieżą licealną, żeby dowiedzieć się, w jaki psosób mamy ukierunkować swoje dalsze plany, jest to dla nas bardzo ważne, aby wykorzystywać minimalizm cyfrowy, ale przekierować atencję młodych ludzi właśnie w tym kierunku edukacyjnym – powiedziała Magdalena Hajduk, dyrektor Biura Nowych Technologii IPN.