PS5 Pro i XSX Pro nie są potrzebne? Digital Foundry nie ma wątpliwości
W ostatnich dniach powróciły plotki dotyczące PlayStation 5 Pro oraz nowego Xboksa Series X. Branża jest w tym temacie podzielona, ale bardzo ciekawe stanowisko dotyczące pół generacji przedstawiło Digital Foundry. Specjaliści nie mają wątpliwości, że takie urządzenia nie są tym razem potrzebne.
TCL rozpętało burzę, ponieważ jeden ze specjalistów korporacji postanowił wspomnieć o potencjalnej premierze PlayStation 5 i nowych Xboksach Series X|S. Z tematem postanowili zmierzyć się specjaliści z Digital Foundry, którzy odpowiedzieli na pytanie – czy branża potrzebuje nowych konsol?
Alexander Battaglia podczas swojej wypowiedzi podkreślił, że tak naprawdę rynek nie nasycił się jeszcze PlayStation 5 i Xboksach Series X|S, więc tak naprawdę nie potrzebujemy nowych urządzeń. Urządzenia wciąż sprzedają się naprawdę dobrze i raczej Sony oraz Microsoft nie mogą w tym miejscu narzekać.
„Nie sądzę, żebyśmy ich potrzebowali [nowych konsol], ponieważ wciąż nie ma wystarczająco dużej bazy dla obecnie wydanych PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Ograniczenia w dostawach przez cały okres pandemii spowodowały, że te konsole nie mogły być rozpowszechniane, aby mieć szerszą bazę. Sprzedają się naprawdę dobrze, ale to nie znaczy, że nie mogłyby mieć szerszej grupy odbiorców, a tego właśnie potrzebujemy, zanim wejdziemy na terytorium "konsol profesjonalnych".” – powiedział Alex Battaglia
Bardzo podobnego zdania jest Richard Leadbetter, który podkreślił, że między innymi Xbox One X powstał, ponieważ branża przechodziła na format 4K (a podobnej sytuacji raczej nie zobaczymy w przypadku 8K) oraz Microsoft musiał zrobić ruch, ponieważ Xbox One był od premiery słaby:
„Myślę, że PS4 Pro / One X zadziałały z dwóch powodów. Po pierwsze, popularność zyskiwały wyświetlacze 4K, co moim zdaniem nie ma miejsca w przypadku wyświetlaczy 8K. Po drugie, przynajmniej z perspektywy Microsoftu, wiedzieli oni, że oryginalny Xbox One był słabo wyposażony i nie został dobrze przyjęty. To był pierwszy raz, gdy Xbox zaprezentował konsolę, która pod względem możliwości nie spełniała oczekiwań. To nie jest w porządku dla marki Xbox, dlatego Xbox One X został zaprojektowany, aby rozwiązać ten problem” – dodał Richard Leadbetter
Trudno nie zgodzić się z tymi stwierdzeniami i w zasadzie natrafiłem ostatnio na ciekawy komentarz – Sony i Microsoft mogłyby zdecydować się na nowe konsole tylko w sytuacji, gdyby opracowanie ich nie wymagało trudno dostępnych podzespołów. Producenci mogliby w tej sytuacji rozwijać aktualnie wydane i nowe konsole, ale odnoszę wrażenie, że w tej sytuacji raczej zagralibyśmy na wychudzonych modelach (Slim) obu platform – przynajmniej w takiej sytuacji firmy nie wzburzyłyby fanów, którzy zdążyli już kupić nowe konsole.