Rosja chce stworzyć narodowy silnik do produkcji gier. Studia mogą utracić dostęp do Unreal Engine i Unity
Deweloperzy z Rosji mogą wkrótce stracić dostęp do Unreal Engine i Unity, więc nie będą mogli realizować produkcji na popularnej i ogólnodostępnej technologii. W konsekwencji rząd Władimira Putina chce pomóc i stworzyć nowy, „narodowy” silnik do tworzenia gier.
Inwazja Rosji na Ukrainę jest związana z wieloma sankcjami i problemami mieszkańców Rosji, a już wkrótce z dużymi niedogodnościami mogą mierzyć się deweloperzy, którzy potencjalnie mogą stracić dostęp do Unreal Engine i Unity.
Według dostępnych informacji, twórcy gier postanowili zareagować i rozpoczęli rozmowy z Ministerstwem Rozwoju Cyfryzacji o stworzeniu „narodowego silnika gry”. W tej sytuacji autorzy nie musieliby się martwić, że w pewnym momencie Epic Games lub Unity wyciągną wtyczkę i studia nie będą mogły realizować swoich projektów.
Niezależny rosyjski dziennik Kommersant potwierdza, że Rosja może wyłożyć pieniądze na opracowanie technologii, co na pewno wiązałoby się z miliardową inwestycją, ponieważ stworzenie odpowiednich narzędzi to wielki projekt.
Rosyjskie Ministerstwo Cyfryzacji potwierdziło odbycie pierwszych rozmów, jednak problemem wydaje się czas – zrealizowanie silnika do gier trwa długo, potrzeba do tego wielu specjalistów, a dodatkowo wszystkie produkcje muszą zostać stworzone od nowa lub przeniesione na „rosyjski silnik”.
Sytuacja jest na pewno trudna dla branży, jednak są to w pewien sposób konsekwencje, z którymi musi mierzyć się cała Rosja.