Nowe gry powstają już na PS6? Jason Schreier wspomina o problemie wysokobudżetowych tytułów

Gry
8819V
PS5 devkit - 1
Wojciech Gruszczyk | 03.01.2023, 13:58

Od premiery PlayStation 5 i Xboksów Series X|S minęło już ponad dwa lata, jednak problem rozwoju gier z segmentu AAA ma znacząco wpływać na pracę wielu zespołów. Jason Schreier uważa, że nowe pozycje, których produkcja dopiero się rozpoczyna, prawdopodobnie zadebiutują już na następnej generacji.

Twórcy gier z segmentu AAA rozwijają coraz to większe światy, zapraszają graczy na dziesiątki godzin zabawy przepełnionej misjami i próbują wycisnąć z konsol całą moc, by zaoferować jak najpiękniejsze opowieści. To wszystko sprawia, że proces powstawania tytułów znacząco się wydłużył, co zostało w ciekawych słowach podsumowane przez Jasona Schreiera. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Dziennikarz Bloomberga uważa, że wszystkie gry, których prace dopiero się rozpoczynają, nie są już rozwijane z myślą o PlayStation 5, a o następnej generacji – choć nadal nie wiemy kiedy PlayStation 6 i nowy Xbox zadebiutują.

„Ciekawostka: cykle produkcyjne gier wideo stały się tak długie, że gdyby dziś duże studio gier rozpoczęło pracę nad nowym projektem, prawdopodobnie byłby on przeznaczony dla PlayStation 6”.

Sporo zależy od skali pozycji, ale możemy podejrzewać, że przykładowo nowa pozycja AAA w otwartym świecie potrzebuje kilku lat, więc deweloperzy nie mają możliwości zrealizowania gry wyłącznie na aktualną generację.

Możemy podejrzewać, że taki tytuł powstałby na PS5 i PS6 lub dwie generacje Xboksów, ale w pewien sposób pokazuje to skalę problemu.

Na PlayStation 5 i Xboksy Series X|S powstaje jeszcze wiele wciąż nie zapowiedzianych projektów z segmentu AAA, ale możemy śmiało podejrzewać, że prace rozpoczęły się już kilka lat temu – a gracze dowiedzą się o tytułach na 2-3 lata przed wrzuceniem przygód do sklepów.

Źródło: psu

Komentarze (148)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper