Nowe gry powstają już na PS6? Jason Schreier wspomina o problemie wysokobudżetowych tytułów
Od premiery PlayStation 5 i Xboksów Series X|S minęło już ponad dwa lata, jednak problem rozwoju gier z segmentu AAA ma znacząco wpływać na pracę wielu zespołów. Jason Schreier uważa, że nowe pozycje, których produkcja dopiero się rozpoczyna, prawdopodobnie zadebiutują już na następnej generacji.
Twórcy gier z segmentu AAA rozwijają coraz to większe światy, zapraszają graczy na dziesiątki godzin zabawy przepełnionej misjami i próbują wycisnąć z konsol całą moc, by zaoferować jak najpiękniejsze opowieści. To wszystko sprawia, że proces powstawania tytułów znacząco się wydłużył, co zostało w ciekawych słowach podsumowane przez Jasona Schreiera.
Dziennikarz Bloomberga uważa, że wszystkie gry, których prace dopiero się rozpoczynają, nie są już rozwijane z myślą o PlayStation 5, a o następnej generacji – choć nadal nie wiemy kiedy PlayStation 6 i nowy Xbox zadebiutują.
„Ciekawostka: cykle produkcyjne gier wideo stały się tak długie, że gdyby dziś duże studio gier rozpoczęło pracę nad nowym projektem, prawdopodobnie byłby on przeznaczony dla PlayStation 6”.
Fun fact: Video game production cycles have gotten so long that if a big-budget game studio started working on a brand new project today, it would likely be for the PlayStation 6
— Jason Schreier (@jasonschreier) January 2, 2023
Sporo zależy od skali pozycji, ale możemy podejrzewać, że przykładowo nowa pozycja AAA w otwartym świecie potrzebuje kilku lat, więc deweloperzy nie mają możliwości zrealizowania gry wyłącznie na aktualną generację.
Możemy podejrzewać, że taki tytuł powstałby na PS5 i PS6 lub dwie generacje Xboksów, ale w pewien sposób pokazuje to skalę problemu.
Na PlayStation 5 i Xboksy Series X|S powstaje jeszcze wiele wciąż nie zapowiedzianych projektów z segmentu AAA, ale możemy śmiało podejrzewać, że prace rozpoczęły się już kilka lat temu – a gracze dowiedzą się o tytułach na 2-3 lata przed wrzuceniem przygód do sklepów.