Autorzy GoldenEye 007 Remaster krytykowani za brak 60 fps i sieciowego multiplayera w Xbox Game Pass

Gry
1473V
GoldenEye 007
Bartosz Dawidowski | 31.01.2023, 11:37

GoldenEye 007 Remaster wszedł już do oferty Xbox Game Pass. Po początkowej euforii wielu fanów retro grania i Nintendo 64 zadaje jednak pytania o brak trybu 60 fps i sieciowego multiplayera na Xbox One i Xbox Series X|S.

Sytuacja z brakiem sieciowego multiplayera na konsolach Xbox może dziwić. Szczególnie, że taka opcja funkcjonuje w wersji GoldenEye 007 na Switch.

Dalsza część tekstu pod wideo

Deweloperzy odświeżonej wersji klasycznej strzelanki FPP z Nintendo 64 są pytani o możliwość dodania rozgrywki wieloosobowej online również na XOne i XSX. Wygląda jednak na to, że brak tej funkcji związany jest z umową, którą wydawca zawarł z Nintendo. Deweloperzy z Code Mysitcs sugerują, że decyzja nie zależy na tym polu do nich. Gdyby jednak była taka możliwość, studio chciałoby wprowadzić rzeczoną funkcję również dla posiadaczy konsol Microsoftu.

Drugi krytykowany element GoldenEye 007 z Xbox Game Pass to animacja działająca tylko w 30 fps - nawet na Xbox Series X. Autorzy tłumaczą, że korzenie tej sytuacji sięgają głęboko w programistycznej strukturze produkcji, mając związek z pierwotną logiką GoldenEye 007 z N64.

„By uzyskać autentyczną reprodukcję gry, musieliśmy użyć emulacji, by odtworzyć pierwotną logikę/design projektu. W teorii można by to wszystko „podkręcić”, ale oryginalna logika była zaprojektowana dla 30 fps i szwankuje gdy generujemy 60 klatek animacji. Wierne odtwarzanie na bazie emulacji jest czasem jak miecz obosieczny” - tłumaczy studio Code Mystics.

Źródło: https://twitter.com/CodeMystics/status/1618871241729003520

Komentarze (66)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper