Czy Ubisoft specjalnie zmniejszyło rozdzielczość w Assassin's Creed: Unity na PS4?
Wczoraj dowiedzieliśmy się, że Assassin's Creed: Unity będzie działać na XONE i PS4 w rozdzielczości natywnej 900p i przy 30 fps. Czemu gra nie będzie hulać w full HD? Jeden z pracowników firmy nieopatrznie powiedział chyba trochę zbyt wiele.
Vincent Pontbriand, jeden z producentów nowego Assassin's Creed, udzielił wywiadu serwisowi VideoGamer. Gość powiedział w trakcie rozmowy, że Ubisoft zdecydował się na obniżenie rozdzielczości nowej gry na obu platformach, by "zapobiec wszystkim kłótniom i dyskusjom". Czy oznacza to, że tak samo jak w przypadku Assassin's Creed IV: Black Flag, deweloperzy nie potrafili osiągnąć natywnej rozdzielczości 900p na Xbox One? Do rzeczonej produkcji na PS4 wydano zaraz po premierze patch, który wprowadzał rozdzielczość full HD.
Wielu graczy odebrało wypowiedź dewelopera w ten sposób, że Ubisoft obniżył rozdzielczość na PS4 tylko dlatego, by gra na obu platformach wyglądała identycznie. Wydawca wydał jednak przed chwilą ogłoszenie, w którym pisze, że z całą pewnością nie zredukowano specjalnie jakości wizualnej w edycji na PS4. Rzecznik prasowy firmy twierdzi, że od samego początku zakładanym celem dla obu platform było natywne 900p. Taka rozdzielczość była konieczna m.in. by zapewnić bezproblemowe wyświetlanie tysięcy NPC-ów na ulicach Paryża.