Gran Turismo 7 na PS VR2 porównane z Gran Turismo Sport na PS VR. Polyphony Digital odrobiło zadanie domowe
Od minionego tygodnia entuzjaści wirtualnej rzeczywistości mogą sprawdzać efekty prac inżynierów Sony, ogrywając kilkadziesiąt produkcji debiutujących wspólnie z nowym modelem PlayStation VR. Oprócz Horizon: Call of the Mountain czy Resident Evil Village VR Mode, na szczególną uwagę zasługuje między innymi Gran Turismo 7. Zobaczmy, jak wyścigi w wersji VR prezentują się w porównaniu z poprzednią odsłoną serii.
Gran Turismo 7 jest jedną z gier, która jak najbardziej zachęca do sięgnięcia po PlayStation VR2. Tytuł od początku był tworzony z myślą o nowym sprzęcie, dlatego też tylko kwestią czasu było, kiedy studio ogłosi dodanie stosownej aktualizacji. Patch został udostępniony tuż przed debiutem nowego urządzenia.
Dzięki najnowszemu porównaniu możemy spojrzeć na ujęcia z wyścigów na dwóch wersjach gogli. Ogłoszenie wparcia PlayStation VR dla Gran Turismo Sport nie spotkało się z aż tak entuzjastycznym przyjęciem – choć deweloperzy podkreślali, że ich głównym celem było dostarczenie jak najbardziej realnego doświadczenia, jeden tryb rozgrywki, w którym mogliśmy przystąpić do rywalizacji (1 vs. 1), niezbyt satysfakcjonował fanów gatunku.
W Gran Turismo 7 otrzymujemy dostęp do niemal całej pozycji (oprócz rozgrywki na podzielonym ekranie) – choć Polyphony Digital nie wykorzystuje potencjału kontrolerów Sense i nie zdecydowało się wprowadzić pewnych udogodnień w menu, to zabawa zapewnia znakomite wrażenia. W jednym z wywiadów Kazunori Yamauchi, ojciec serii, przyznał, że dostosowanie pełnej wersji wyścigów do wirtualnej rzeczywistości jest historycznym osiągnięciem i znaczącym momentem dla całego zespołu. Zresztą, zachęcamy do przeczytania naszej recenzji wersji na PS VR2.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Gran Turismo 7.