Byliśmy na pokazie najnowszych telewizorów od Hisense - sprawdźcie najciekawsze nowości

Technologie
1179V
Hisense_1
Maciej Zabłocki | 21.06.2023, 15:15

Odwiedziłem dzisiaj konferencję marki Hisense, by zobaczyć najnowszą linię produktową tej firmy na 2023 rok. Oprócz telewizorów, ujawniono także najnowsze rozwiązania audio, a producent podzielił się także imponującymi wynikami sprzedażowymi względem zeszłego roku. Hisense radzi sobie znakomicie i wszystko wskazuje na to, że globalnie będą niedługo czołowym dostawcą urządzeń RTV. Sprawdźcie szczegóły. 

W 2023 roku producent odświeżył i wzbogacił swoją gamę produktową, jeśli chodzi o telewizory i projektory, wprowadzając na rynek aż cztery nowe modele podświetlane technologią miniLED. Czołowym, flagowym produktem jest UHKQ, wykorzystujący rozwiązanie zwane "miniLED X". Faktycznie, w trakcie prezentacji ten model zrobił na mnie największe wrażenie. Obraz był niesamowicie przejrzysty i jasny, bo telewizor podtrafi rozświetlić się aż do 2500 nitów. Co imponujące, wariant o przekątnej 85" ma ponad 5000 stref wygaszania, gwarantując bardzo głęboką czerń i niesamowicie wysokie kontrasty. Chociaż brzmi to mocno marketingowo, to w praktyce faktycznie tak jest. Nie znamy jeszcze finalnej ceny tego konkretnego modelu, ale w trakcie prezentacji padły słowa, że wyniesie ona poniżej 20 tysięcy złotych. Oczywiście, z tej samej linii produktowej przygotowano jeszcze przekątne 65 i 75", z czego ta pierwsza, prawdopodobnie najbardziej popularna, ma 1456 stref wygaszania, co również w tej klasie jest wynikiem doprawdy zaskakującym. Telewizory ponadto wspierają technologie Dolby Vision i Dolby Atmos, mają 144 Hz matryce ze wsparciem nowego trybu Game Mode Pro, a ponadto przepiękny, nowoczesny design i bardzo szybki system operacyjny. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Oferta produktowa na 2023 rok zaskakuje praktycznie w każdej klasie, nawet wśród bardzo małych przekątnych

Hisense_2

Oczywiście, wskazany wyżej model to najdroższa i najciekawsza propozycja ze wszystkich TV w ofercie Hisense, ale producent nie zapomniał też o pozostałych modelach. Drugim, wartym wzmianki urządzeniem jest U8KQ, czyli udoskonalony wariant zeszłorocznego U8HQ. Telewizor zdobył nawet wyróżnienie od EISA, oferując udoskonalone panele miniLED Pro (także ze wsparciem 144 Hz i trybu gamingowego) wyposażone w zdecydowanie większą liczbę stref wygaszania (co poprawia kolory, kontrasty, czernie i HDR, a także zmniejsza potencjalny ghosting). Różnice są niekiedy spektakularne, bo dla przykładu model 65" U8KQ ma obecnie 1008 takich stref, a zeszłoroczny U8HQ miał ich zaledwie 160. 

Nowe są także propozycje z serii U7KQ, gdzie także znajdziemy przekątne o 55, 65 i 75". Tutaj również zastosowano istotne zmiany w ilości stref, zwiększając je nawet do 512 (przy największej przekątnej), gdzie zeszłoroczne warianty miały raptem 32. Ponadto, co jasne, wszystkie wymienionej wyżej modele mają szybkie matryce, wspierają WiFi 6, wyświetlają rozdzielczość 4K i perfekcyjnie współpracują z technologiami Dolby Vision i Dolby Atmos. Najniżej notowana, ale równie intrygująca jest seria U6KQ. Zachwyca przede wszystkim progiem cenowym (ok. 3000 zł), ale też otrzymała istotne zmiany względem zeszłorocznych propozycji. Tutaj również poprawiono podświetlanie miniLED i zaaplikowano wsparcie dla rozszerzonych funkcji HDR, ale w tych modelach zabrakło już szybkich, 144 Hz matryc. Nie zmienia to faktu, że pozostaną bardzo atrakcyjnymi urządzeniami dla osób, które potrzebują sprawdzonych, szybkich i tanich telewizorów do gabinetu, kuchni lub sypialni. Wszystkie wskazane wyżej modele napędza nowa wersja systemu operacyjnego VIDAA w wersji 7. Na ten moment otrzymamy już swobodny dostęp do wszystkich istotnych i najważniejszych aplikacji VOD (jak Disney+, Netflix czy Amazon Prime), a wyjątkami są tylko Canal+ Online (już w przygotowaniu) i Player (który ma zadebiutować w 4 kwartale tego roku). 

To nie koniec atrakcji, bowiem Hisense dokonał też kilku istotnych rozszerzeń swojej oferty produktowej. Jednym z najciekawszych modeli, szczególnie dla graczy, jest E7KQ PRO, którego widziałem w akcji, w trakcie rozgrywki w najnowszą FIFE 23 na XSX. Moje wrażenia były niezwykle pozytywne, bo telewizor miał zerowy ghosting, bardzo ładne, chociaż naturalne kolory, niezwykle ostry obraz i bardzo niskie opóźnienia (ponoć w testach wynoszą tylko ok. 6 ms). Nie brakuje, co jasne, wsparcia dla HDMI 2.1 i 144 Hz matrycy. Producent dorzucił też rozbudowany tryb Game Mode Pro z poziomu którego można zmienić częstotliwość odświeżania, upłynniacz obrazu, kolory i najważniejsze funkcje regulujące jasność czy kontrast. Modele z serii E7KQ PRO wyposażono w matryce LCD QLED z podświetlaniem strefowym, chociaż zdecydowanie nie jest to technologia miniLED. Niemniej, obraz może się podobać. Gracze otrzymają też wsparcie dla technologii VRR, ALLM, a także pełną zgodność z AMD FreeSync Premium i Premium Pro. 

tryb Game Mode Pro Hisense VIDAA

Odświeżenia doczekały się także modele z serii A7KQ, A6KQ i A5KQ, z czego ta ostatnia oferuje przekątne 32 i 40", a więc idealne dla osób, które potrzebują niewielkich ekranów dla dzieci, do małego pokoju czy łazienki. Takie telewizory świetnie sprawdzą się też wśród kierowców ciężarówek, którzy czasem w trakcie postojów od jazdy chcieli coś obejrzeć czy w coś zagrać na konsoli. Oczywiście, Hisense, obok TV, oferuje także projektory. Jednym z flagowych modeli zaprezentowanych w trakcie konferencji był projektor laserowy 4K L9H, wyświetlający ostry jak brzytwa obraz na specjalnym, 120" ekranie. Co ciekawe, ten model wyświetla rozdzielczość 4K, wspiera technologie Dolby Vision, a dodatkowo gwarantuje pokrycie palety barw BT.2020 na poziomie aż 107%, wspierając ponad miliard kolorów. Maksymalna osiągana jasność z kolei dobija do poziomu 3000 lumenów, co sprawia, że czytelność treści jest bardzo wysoka także przy świetle dziennym, w samym środku pokoju. 

Na zakończenie dodam, że Hisense pochwalił się doprawdy imponującymi wynikami sprzedażowymi. W porównaniu do zeszłego roku, wzrosty sprzedaży modeli z serii QLED 4K wyniosły 300%, a modeli z serii ULED 4K aż 600%. Istotna jest także informacja, że Polacy kupują mnóstwo telewizorów o przekątnej co najmniej 65" i wyższych, a Hisense rok do roku sprzedał takich modeli aż o 400% więcej. Z wewnętrznych badań przeprowadzonych przez firmę wynika też, że wiele osób oczekuje produktów energooszczędnych, typowo smart (czyli z inteligentnym oprogramowaniem i wsparciem aplikacji), a także odpowiadających na wewnętrzne potrzeby kolorystyczne czy designowe (dla przykładu, srebrne i czarne pralki z oferty firmy sprzedawały się aż o 104% lepiej rok do roku). Więcej informacji znajdziecie na stronie Hisense

Źródło: Opracowanie własne

Komentarze (15)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper