Tekken 8 wykorzysta potencjał PS5. Twórcy opowiadają o mocy i możliwościach konsoli Sony

Gry
1087V
Tekken 8 King
Iza Łęcka | 31.08.2023, 09:51
PS5 XSX|S PC

Na blogu PlayStation został opublikowany wpis koncentrujący się na najnowszej bijatyce Bandai Namco. To kolejny projekt, którego autorzy wykorzystali kilka autów PS5, dopracowując doświadczenie i oferując jak najwięcej atrakcji. Poznajcie szczegóły.

Seria Tekken cieszy się sporą popularnością na całym świecie i od lat walczy o uwagę entuzjastów gatunku. Gracze jak dotąd kupili ponad 55 mln egzemplarzy produkcji z uniwersum i zapewne podkręcą ten wynik, bowiem już na początku przyszłego roku na rynku zadebiutuje niezwykle obiecujący Tekken 8.

Dalsza część tekstu pod wideo

Twórcy, realizując najnowszą część, kreowali grę od podstaw, by zadbać o prawdziwą nową jakość, a wydajność PlayStation 5 pozwoliła na implementację i skuteczne odtworzenie bardziej realistycznych ruchów mięśni oraz całego ludzkiego ciała. Reżyser Kohei Ikeda opowiedział, na jakie elementy deweloperzy kładli szczególnie mocny nacisk, pracując przy jak najwierniejszym oddaniu charakterystycznych ruchów wojowników. Właśnie te drobne szczegóły w oprawie będą wpływać na podkręcenie wrażeń.

W Tekken 8 naszym celem było odwzorowanie zawiłości ludzkiego ciała, takich jak rozciąganie i kurczenie się mięśni oraz pot spływający po skórze. Na przykład struktura kości wymagana do poruszania grywalną postacią w Tekken 8 jest ponad dwukrotnie większa niż w poprzedniej grze. Wydajność przetwarzania PS5 umożliwiła te implementacje i z powodzeniem odtworzyła bardziej naturalne ruchy mięśni. Co więcej, nie tylko pot, ale także zarumieniona skóra, brud i naczynia krwionośne na napiętych mięśniach są renderowane w czasie rzeczywistym i płynnie zmieniają się w zależności od tego, co dzieje się w grze. Efekty te zapewniają bardziej autentyczne i wciągające wrażenia z gry.

Tekken 8 z tak „zaawansowaną grafiką” będzie działać na PlayStation 5 w 60 klatkach na sekundę. 

W trakcie rozgrywki odczujemy różnorodne wibracje, a haptyczne drgania DualSense będą współgrać z systemem Heat czy też Rage Arts, bezpośrednio wpływać na odczuwanie najbardziej zaciętych walk czy zniszczeń obserwowanych w trakcie rywalizacji. Japończycy nie zapomnieli o dźwięku 3D, który będzie dopełnieniem doświadczenia współgrającym ze sferą wizualną – szczególnie w fabularnym trybie poczujemy różnicę.

Źródło: PlayStation

Komentarze (53)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper