Technika NVIDIA ACE sprawi, że postacie niezależne w grach będą jak żywe
Na niedawno zakończonych targach GDC oraz GTC partnerzy firmy NVIDIA zaprezentowali szerokie spektrum wykorzystania rozwiązań opartych na technice NVIDIA Avatar Cloud Engine (w skrócie ACE). Wykorzystuje ona generatywną sztuczną inteligencję i pozwoli na rewolucję między innymi w zakresie sposobu interakcji z NPC.
NVIDIA ACE korzysta z takich technik jak NVIDIA Riva oraz NVIDIA Audio2Face. W połączeniu z dużymi modelami językowymi (LLM) umożliwiają one postaciom niezależnym słuchanie, przetwarzanie mowy, generowanie dialogów i odpowiadanie zgodnie z tematem konwersacji i jej kontekstem. Deweloperzy mogą tym samym wykreować NPC zdolne do prowadzenia naturalnych rozmów. W dodatku takich, które adaptują się do wyborów gracza. To sprawia, że możliwe będzie wprowadzenie relacji z cyfrowymi postaciami na jeszcze wyższy, nieosiągalny do tej pory poziom.
NVIDIA w trakcie jednego z panelów na GDC zaprezentowała między innymi demo technologiczne Covert Protocol, które powstało we współpracy z firmami Ubisoft (projekt NEO NPC) oraz Inworld (które dostarczyło autorską technikę wykorzystującą AI). Bazując na rozwiązaniach NVIDIA ACE wykreowano specjalną symulację, w której gracz musi wcielić się w detektywa i przeprowadzić rozmowy z wybranymi postaciami niezależnymi. Te mają świadomość zarówno istnienia sprawy, jak i otaczającego ich środowiska.
Nie da się ukryć, że ta technika może zrewolucjonizować podejście do budowy gier RPG czy wszelkich detektywistycznych skradanek lub przygodówek. Zobaczymy, co przyniesie przyszłość, ale sztuczna inteligencja jest dzisiaj dosłownie wszędzie, a jej możliwości wydają się absolutnie nieograniczone. Więcej o NVIDIA ACE przeczytacie tutaj.