Samsung nadal hegemonem w Polsce. Polacy przebijają średnią na świecie
Samsung regularnie publikuje nowe informacje dotyczące swoich produktów. Tym razem dowiedzieliśmy się, jak wypadamy na tle całego świata, jeśli chodzi o podłączenie internetu do telewizora Samsunga ze Smart TV.
Firma pochwaliła się, że jako jedna z pierwszych na świecie, w 2014 roku zapoczątkowała proces podłączania internetu do telewizorów. Według wewnętrznych danych, obecnie na całym świecie do sieci podpiętych jest 224 mln telewizorów Samsung z systemem Smart TV, co stanowi ok. 63% wszystkich aktywowanych chociaż raz TV tego producenta.
W Polsce te dane przedstawiają się jeszcze lepiej, bo prawie 3,7 mln telewizorów Samsung z systemem Tizen podłączonych jest do internetu, co daje 70% wszystkich Smart TV tej marki. Polacy mają więc lepsze statystyki od średniej światowej. To też pokazuje, że polskiemu odbiorcy zależy na konsumowaniu treści VOD, możliwości włączenia YouTube czy posłuchania muzyki ze Spotify albo Tidala, robiąc to bezpośrednio przez telewizor.
Samsung oczywiście nieustannie rozwija swoje ekrany i oprogramowanie. Ponieważ jesteśmy na PPE, to wyszczególnię specjalną funkcjonalność dla graczy. Do telewizorów z 2024 roku implementowany jest tzw. Panel Gracza 3.0, który zapewnia między innymi dostęp do chmury Xbox czy GeForce NOW (wystarczy podpiąć kontroler przez Bluetooth albo USB), możliwości słuchania muzyki ze Spotify w trakcie zabawy oraz szybki panel podręczny z najważniejszymi funkcjami, w tym zmiany muzyki za sprawą jednego przycisku.