Pokaz Gears of War: E-Day to „arcydzieło w czasie rzeczywistym”. Gracze nie wierzą w jakość gry

Gry
3528V
Gears of War: E-Day  #5
Iza Łęcka | 11.06, 09:06

Pierwszy zwiastun Gears of War: E-Day wywołał spore poruszenie. Wielu graczy nie może uwierzyć, że najnowsza gra Microsoftu może wyglądać aż tak dobrze.

Na Xbox Games Showcase zobaczyliśmy pierwszy zwiastun Gears of War: E-Day. Twórcy realizują prequel, który przestawi początek wojny ludzi z bestialską i bezwzględną Szarańczą. The Coalition rozwija pozycję przy wykorzystaniu Unreal Engine 5, a dwie osoby postanowiły rozwiać wątpliwości, podkreślając, że prezentowy fragment został przygotowany na silniku.

Dalsza część tekstu pod wideo

Pierwszy trailer Gears of War: E-Day posiada dopisek „in-engine”, a Microsoft przekazął, że produkcja jest „stworzona od podstaw na silniku Unreal Engine 5”, by zapewnić „niespotykaną dotychczas  jakość grafiki”. Następnie twórcy wytłumaczyli, że rozwijają przygodę, czerpiąc garściami z technologii Epic Games – w końcu to właśnie The Coalition pomagało w pracach nad rozwojem wielu rozwiązań.

Geoff Keighley opublikował wiadomość, która wywołała spore poruszenie. Organizator Summer Game Fest stwierdził, że zwiastun jest „dziełem CG” – na co zareagowało część graczy, którzy nie wierzą, że tytuł giganta z Redmond mógłby wyglądać aż tak dobrze. 

Do sprawy odniósł się Jamir Blanco, który pracuje w Blizzardzie nad materiałami wideo i postaciami. 

Pozwólcie, że sformułuję to nieco lepiej... niesamowity fragment Gears, który właśnie widzieliście, działał w PEŁNYM CZASIE RZECZYWISTYM. Z modelami, teksturami, środowiskiem itp. w czasie rzeczywistym. Wszystko na silniku Unreal Engine 5. Mówienie, że było to „CG od Blur Studio” umniejsza wszystkim osiągnięciom technicznym, których prawdopodobnie nie zauważyliście. Choć wygląda to jak kolejny pre-renderowany kawałek CG od Blur, w rzeczywistości było to arcydzieło w czasie rzeczywistym, wykorzystujące zasoby w grze i oświetlenie RT na tym samym silniku, na którym będzie działać gra. Już widzę, jak ludzie mówią „tak, to było fajne, ale to był (wstępnie renderowany) zwiastun CG” przez takie słowa.

Kilka słów dodał także Guy Welch, marketingowiec Microsoftu odpowiedzialny za marki Halo oraz Gears of War. 

Cieszymy się, że się podobało!

Blur opracował zwiastun ramię w ramię z naszym zespołem @CoalitionGears, używając @UnrealEngine 5. Zwiastun został opracowany przy użyciu modeli, tekstur, środowisk i rekwizytów, które gracze zobaczą w ostatecznej wersji gry. 

Jest to ta sama metoda, którą zastosowaliśmy w przypadku zwiastunów Gears of War dla pierwszych trzech gier, które zostały stworzone w silniku Unreal Engine z wykorzystaniem zasobów w grze, prezentując możliwości techniczne silnika, a dzięki silnikowi Unreal Engine 5 posuwamy się jeszcze dalej.

Wiele na to wskazuje, że Gears of War: E-Day faktycznie zachwyci graczy jakością grafiki i będzie to w pełni next-genowa produkcja, która wykorzysta potencjał najnowszych konsol Microsoftu oraz bardzo mocnych PC. 

Niestety, aktualnie nie znamy daty premiery Gears of War: E-Day, więc trudno powiedzieć, kiedy prequel trafi na rynek. Bardzo możliwe, że na atrakcje przyjdzie nam zaczekać do 2026 roku. 

Źródło: X: jamirblanco / guywelch2000

Komentarze (135)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper