Concord miał być jak Gwiezdne Wojny. Produkcja gry kosztowała więcej niż stworzenie Spider-Mana 2!
Concord nie jest grą aktywną od dwóch tygodni, gdyż nie jest już tajemnicą, że nie odniosła sukcesu. Jednak zaskakujące może być to jak kosztowna jest to porażka dla PlayStation.
PlayStation miało wielkie plany wobec hero-shootera stworzonego przez Firewalk Studios. Rzeczywistość zweryfikowała je w sposób brutalny, lecz losy produkcji się ważą, a IP ma się jeszcze pojawić w serialu Secret Level, który zmierza na Amazon Prime Video.
W Sieci właśnie pojawiła się informacja, że PlayStation traktowało Concord jako coś, na czym można budować przyszłość. Decydenci mieli uważać, że jest to marka, która może osiągnąć potencjał podobny do Gwiezdnych Wojen. Dlatego na tę produkcję Sony miało przeznaczyć 400 milionów dolarów.
I spoke extensively with someone who worked on Concord, and it's so much worse than you think.
— Colin Moriarty (@longislandviper) September 20, 2024
It was internally referred to as "The Future of PlayStation" with Star Wars-like potential, and a dev culture of "toxic positivity" halted any negative feedback.
Making it cost $400m. pic.twitter.com/F5O0oy4gaQ
Oznacza to, że Sony bardziej wierzyło w Concord niż w najlepiej sprzedającą się grę na PS5, Marvel's Spider-Man 2, na której produkcję wydano 315 milionów dolarów, a rozeszła się w 11 milionach egzemplarzy. Jednak przeznaczenie tak dużej sumy uzasadnia, dlaczego oprócz produkcji gry, która posiadała wysokiej jakości cutscenki i modele postaci, ukazały się filmy skupione na bohaterach gry, a w sklepie PlayStation Gear są sprzedawane oficjalne gadżety.