Tworzenie gier trwa długo, bo dominują rebooty. Twórca Yakuzy zdradza sekret szybszych premier
W świecie, gdzie oczekiwanie na kolejną część ulubionej gry może trwać nawet dekadę, Masayoshi Yokoyama, dyrektor RGG Studio, rzuca wyzwanie tradycyjnym metodom produkcji gier.
W wywiadzie dla The Washington Post, Yokoyama ujawnił, że kluczem do częstszych premier jest... ponowne wykorzystanie zasobów!
Według Yokoyamy, większość współczesnych gier to nie tyle sequele, co kompletne rebooty. Giganci branży, tacy jak Rockstar czy Ubisoft, przy każdej nowej odsłonie GTA czy Assassin's Creed tworzą praktycznie nowe gry od podstaw. To podejście, choć ambitne, drastycznie wydłuża cykl produkcyjny i zwiększa koszty.
RGG Studio, znane z serii Yakuza, proponuje alternatywne rozwiązanie. Zamiast całkowitej przebudowy, studio skupia się na efektywnym wykorzystaniu istniejących zasobów, jednocześnie rozwijając fabułę i wprowadzając nowe elementy. Ta strategia pozwoliła im wydać kilka nowych gier z serii w czasie, gdy Rockstar wyprodukował jedynie Red Dead Redemption.
Yokoyama podkreśla, że to podejście nie tylko przyspiesza proces produkcji, ale też minimalizuje ryzyko finansowe. W branży, gdzie pojedyncza porażka może zagrozić istnieniu studia, metoda RGG jawi się jako bezpieczniejsza alternatywa.
Gracze nie chcą czekać latami na kolejne odsłony ulubionych serii. Podejście RGG Studio może być odpowiedzią, oferując częstsze premiery bez kompromisów w jakości.