Jak PS5 Pro ulepszy gry? W Gran Turismo 7 zagramy w 8K i 60 fps. Twórcy zdradzają szczegóły

Gry
2475V
PS5 Pro
Iza Łęcka | Dzisiaj, 09:27

Na State of Play nie zabrakło krótkiej prezentacji PS5 Pro Enhanced, a Sony podzieliło się ważną wiadomością na blogu PlayStation. Deweloperzy zdradzili, jak możliwości sprzętu wpłyną na ich produkcje.

Pokaz PlayStation nie był w głównej mierze nastawiony na ukazanie mocy PS5 Pro, a mimo to mogliśmy liczyć na prezentację kilku tytułów, które otrzymają ulepszenia wykorzystujące technologie zastosowane w urządzeniu.

Dalsza część tekstu pod wideo

PS5 Pro Enhanced będzie ważnym oznaczeniem dla graczy, którzy kupią nową konsolę PlayStation, ale czy faktycznie warto będzie sięgnąć po sprzęt na premierę? Deweloperzy z 14 studiów opowiedzieli o wszelkich udogodnieniach.

Na jakie aspekty powinniśmy zwrócić szczególną uwagę? W przypadku Gran Turismo 7 zobaczymy więcej szczegółów, a nawet włączymy eksperymentalny tryb 8K i 60 klatek. Twórcy dopieścili grafikę, by dostarczyć jak najbardziej efektowne wrażenia.

Podczas gdy Gran Turismo 7 było już w stanie renderować w natywnym 4K, PlayStation Spectral Super Resolution na PS5 Pro działa również w 4K, pozwalając uzyskać jeszcze więcej szczegółów i wyższą jakość obrazu niż kiedykolwiek wcześniej. Ponadto jesteśmy teraz w stanie obsługiwać ray tracing podczas wyścigów, co wcześniej było niemożliwe. Dzięki temu powierzchnie samochodów nie tylko w pełni odbijają inne pojazdy, ale także odbijają własne części, co znacznie zwiększa realizm i immersję w całej grze.

Co więcej, Gran Turismo 7 będzie eksperymentalnie obsługiwać rozdzielczość 8K/60 klatek na sekundę. Gracze będą mogli zobaczyć precyzyjnie wymodelowane samochody i trasy w niespotykanej dotąd szczegółowości i wyrazistości, z zapierającym dech w piersiach poczuciem obecności. Dzięki tym najnowocześniejszym rozwiązaniom Gran Turismo 7 będzie w stanie zapewnić bardziej ekscytujące i oszałamiające wizualnie wrażenia z wyścigów, niż było to możliwe wcześniej.

Horizon Forbidden West i Horizon Zero Dawn Remastered otrzymają piękniejszą grafikę. Ten pierwszy tytuł ma działać w 60 klatkach na sekundę w trybie jakości, dlatego specjaliści z Guerrilla Games podkreślają, że gracze mogą liczyć na dwa razy płynniejszą rozgrywkę.

PlayStation 5 Pro zapewnia dużo dodatkowej mocy, która pozwoliła nam naprawdę zwiększyć wierność graficzną, jednocześnie utrzymując stabilną, wysoką liczbę klatek na sekundę, którą wszyscy tak bardzo lubimy. W przypadku Horizon Forbidden West oznacza to, że możesz teraz cieszyć się jakością wizualną, która dorównuje lub przewyższa tryb jakości na zwykłym PlayStation 5, ale teraz przy 60 FPS - w dwukrotnie wyższej liczbie klatek na sekundę.

Warto również podkreślić, że jakość wizualna to nie tylko rozdzielczość, ale o wiele więcej. Istnieje wiele ulepszeń silnika Decima, które są teraz możliwe dzięki mocy renderowania PS5 Pro. Zobaczysz poprawę cieni, głębi ostrości, shaderów skóry i włosów, chmur, promieni światła i wiele więcej. To czysta przyjemność dla oczu na poziomie wydajności samochodu wyścigowego. Mamy nadzieję, że się spodoba.

Z radością informujemy również, że Horizon Zero Dawn Remastered posiada natywne wsparcie dla PlayStation 5 Pro. Obejmuje to szereg funkcji graficznych, które zostały ulepszone, aby wykorzystać moc PS5 Pro, zapewniając jednocześnie ultra-wysoką wierność przy niesamowicie wysokiej liczbie klatek na sekundę

undefined

Naughty Dog wciąż nie pokazało nowych gier na PlayStation 5, ale The Last of Us Part I i The Last of Us Part II Remastered otrzymają ulepszenia na PlayStation 5 Pro. Gry dalej będą działać w 60 klatkach, lecz będą prezentować się jeszcze efektowniej.

W Naughty Dog z dumą oferujemy aktualizacje na PS5 Pro dla The Last of Us Part I i The Last of Us Part II Remastered, zapewniając graczom PS5 Pro najbardziej zoptymalizowane wrażenia z obu pozycji. Każda gra będzie oferować nowy, ulepszony tryb renderowania specyficzny dla PS5 Pro, który wykorzystuje ulepszone przetwarzanie grafiki, renderując 1440p, a następnie skalując do 4K za pomocą super rozdzielczości PSSR. Tryb ten utrzymuje docelowe 60 klatek na sekundę, oferując idealną równowagę między liczbą klatek na sekundę a rozdzielczością.

Tryby renderowania Performance i Fidelity są nadal dostępne na PS5 Pro i zapewniają jeszcze płynniejsze wrażenia niż te, które gracze widzieliby na oryginalnym PS5, a także wyższą liczbę klatek na sekundę, jeśli twój wyświetlacz to obsługuje. Mamy nadzieję, że wszyscy fani The Last of Us z przyjemnością doświadczą tego niesamowitego sposobu grania, niezależnie od tego, czy po raz pierwszy sprawdzą te historie, czy też będą mieli okazję wskoczyć do gry ponownie.

Gdzie jest Marvel's Wolverine? Na pewno nie na State of Play. Insomniac Games jednak zdradziło, że gra wykorzysta potencjał PS5 Pro.

W Insomniac Games wydaliśmy cztery gry na PlayStation 5 i cieszymy się, że możemy ulepszyć wszystkie cztery, aby wykorzystać nowe możliwości dostępne na PS5 Pro. Gracze Marvel's Spider-Man Remastered, Marvel's Spider-Man: Miles Morales, Ratchet & Clank: Rift Apart i Marvel's Spider-Man 2 otrzymają nowy domyślny tryb Performance Pro, który łączy w sobie wyraźną rozdzielczość 4K i funkcje śledzenia promieni w trybie Fidelity z szybkimi 60 klatkami na sekundę w trybie Performance.

Są to niesamowite, bezkompromisowe doświadczenia, które wiemy, że fani pokochają, i jesteśmy podekscytowani, że możemy spędzić jeszcze więcej czasu na znajdowaniu nowych sposobów wykorzystania PS5 Pro zarówno w tych istniejących tytułach, jak i przyszłych grach, takich jak Marvel's Wolverine.

W Hogwarts Legacy deweloperzy skupili się na zwiększeniu wydajności, podkręceniu rozdzielczości obrazu za sprawą PSSR i nowej funkcji ray tracingu.

Dzięki zwiększonej wydajności byliśmy w stanie podnieść jakość naszych trybów wizualnych Performance i Fidelity bez uszczerbku dla wrażeń gracza. Gracze będą mogli doświadczyć ostrzejszej, bogatszej grafiki w wyższej rozdzielczości, wykorzystując PSSR we wszystkich trybach wizualnych. Dodatkowa moc obliczeniowa GPU pozwoliła nam odświeżyć nasz tryb wizualny Fidelity Ray tracing, aby zaprezentować grę w nowym świetle. Gracze zauważą nowe wizualne odbicia i cienie ray tracingu we wszystkich środowiskach. Od wspaniałych wewnętrznych odbić wokół Wielkiej Sali Zamku Hogwart i jego sal lekcyjnych, szczegółowego cieniowania wokół sklepów w wiosce Hogsmeade i bogatych odbić wody wokół Czarnego Jeziora, po tajemnicze cienie wokół Zakazanego Lasu, Hogwarts Legacy nadal pokazuje, że magia jest wszędzie.

Dragon’s Dogma 2 „skorzysta z mocy PS5 Pro, PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) i nowej technologii ray tracingu”, ale Capcom nie podzielił się żadnymi dodatkowymi szczegółami w przypadku tego tytułu. Resident Evil Village zadziała natomiast w 120 klatkach:

W Resident Evil Village dodaliśmy rozgrywkę w 120 klatkach na sekundę, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia na PS5 Pro. Dzięki temu znacznemu wzrostowi wydajności, wyjątkowa i zapadająca w pamięć obsada postaci wygląda jeszcze bardziej realistycznie, znacznie zwiększając element strachu, a sceny akcji mają większą moc niż kiedykolwiek wcześniej. Piękny i nawiedzony świat Resident Evil Village wykorzystuje moc PS5 Pro do technologii ultra-wysokiej rozdzielczości, malując niezwykle realistyczny obraz, który pozwala na najwyższe poczucie zanurzenia.

Resident Evil 4 to survival horror z mnóstwem urozmaiceń rozgrywki, zbudowany wokół koncepcji „Przetrwanie to dopiero początek”. Na PS5 Pro gra działa z wyższą liczbą klatek na sekundę, dzięki czemu dynamiczna akcja jest jeszcze bardziej intensywna. Resident Evil 4 wykorzystuje również moc PS5 Pro do technologii ultra-wysokiej rozdzielczości, malując niezwykle realistyczne obrazy pełne szczegółowych środowisk oraz bardziej naturalne i piękne efekty wizualne niż kiedykolwiek wcześniej.

undefined

Maciej Kurowski, dyrektor techniczny w BioWare, potwierdził, że Dragon Age: The Veilguard skorzysta z potencjału PS5 Pro, by zapewnić graczom lepszą grafikę lub płynniejszą rozgrywkę: 

Tryby Fidelity i Performance w grze doczekają się ulepszeń sprzętowych, w tym lepszej rozdzielczości w trybach Fidelity 30 klatek na sekundę i Performance 60 klatek na sekundę. Ponadto pojawią się różne ulepszone ustawienia wizualne w trybach 30FPS Fidelity i 60FPS Performance. Zespół BioWare jest dumny z tego, jak bardzo gracze będą zanurzeni w pięknym świecie Thedas, z ulepszoną jakością obrazu dzięki nowym upscalerom Sony opartym na sztucznej inteligencji, PSSR. Włączyliśmy Raytraced Ambient Occlusion (RTAO) w trybie wydajności 60 klatek na sekundę, który wcześniej był dostępny tylko na podstawowej konsoli PlayStation 5 z trybem wierności 30 klatek na sekundę.

Star Wars Jedi: Survivor również uzyska wsparcie PS5 Pro, a użytkownicy sprawdzą rozgrywkę w „najwyższej w historii konsol rozdzielczości 2160p” przy 60 klatkach.

W trybie jakości oferujemy najwyższą w historii konsoli rozdzielczość 2160p. Jednocześnie tryb wydajności nadal zapewnia solidne 60 klatek na sekundę - ale teraz z wyższą rozdzielczością i dodatkową głębią wizualną ray tracingu dla odbić i okluzji otoczenia. Nowe skalowanie PSSR zapewnia ostrzejsze wrażenia wizualne w obu trybach.

Rise of the Ronin zapewni płynniejszą rozgrywkę przy piękniejszej grafice (brak szczegółów), a w Metal Gear Solid Delta: Snake Eater pobiegamy po terenach z bardziej rozbudowaną roślinnością. Zespół dostarczy gameplay cechujący się większą liczbą fps w całej grze.

The First Descendant skorzysta z mocy i zapewni znacznie lepszy ray tracing. Gracze otrzymają „bardziej realistyczne i naturalne efekty oświetlenia i cieni w porównaniu ze standardową konsolą PlayStation 5”. Natomiast dzięki PlayStation Spectral Super Resolution twórcy uzyskali wyższą rozdzielczość i lepszą jakość obrazu. Studio pracuje również nad wykorzystaniem FSR 3.1.

Alan Wake 2 na PS5 Pro będzie odznaczał się wsparciem ray tracingu, a dodatkowa moc pozwoli na „poprawę grafiki i efektów w trybie wydajności 60 klatek na sekundę”, w którym dodatkowo podniesiono rozdzielczość wyjściową do 4K.

Stellar Blade otrzyma tryb 4K/50fps lub gameplay do 80 fps:

Dzięki PS5 Pro gracze będą mogli cieszyć się grą Stellar Blade w rozdzielczości 4K przy 50 klatkach na sekundę lub więcej, z płynniejszą rozgrywką i zauważalną poprawą ziarnistości i szczegółów w grze w trybie skalowania PSSR.

Ponadto obsługiwana jest opcja HFR (wysoka liczba klatek na sekundę), która pozwala cieszyć się płynną rozgrywką przy 80 klatkach na sekundę (wymagana obsługa wyświetlacza 120 Hz)”.

Final Fantasy VII Rebirth zostało natomiast wyposażone w nowy tryb, który zaoferuje przyjemniejszą dla oka grafikę przy 60 klatkach na sekundę.

Final Fantasy VII Rebirth jest teraz w stanie ewoluować na wyższy poziom, wykorzystując nową architekturę i doskonałą moc sprzętową PS5 Pro. Nowy tryb Enhanced Mode opracowany specjalnie dla PS5 Pro łączy w sobie cechy istniejących trybów Performance Mode i Graphics Mode, oferując graczom nowe wrażenia wizualne.

W szczególności, tryb Enhanced działa z szybkością 60 klatek na sekundę i obsługuje PSSR, aby osiągnąć rozdzielczość porównywalną z trybem graficznym (nazwy trybów są w trakcie opracowywania i mogą ulec zmianie).

Te ulepszenia wizualne skutkują jeszcze bogatszym renderowaniem wszystkich aspektów gry, w tym świata, walki i przerywników filmowych, jeszcze bardziej wciągając gracza. Zapraszamy do doświadczenia jeszcze bardziej ekscytującego, jeszcze piękniejszego Final Fantasy VII Rebirth na PS5 Pro.

undefined

Ubisoft wykorzystał możliwości PS5 Pro w The Crew Motorfest (ostrzejszy i czystszy obraz dzięki PSSR, z większą liczbą obiektów na ekranie w 60 klatkach). Natomiast Assassin's Creed Shadows otrzyma między innymi wsparcie RT:

Wykorzystując zwiększone możliwości ray tracingu PS5 Pro, Assassin's Creed Shadows zaprezentuje ulepszoną technologię globalnego oświetlenia ray tracingu. Dzięki technologii PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) i w połączeniu z mocniejszym procesorem graficznym, gracze zobaczą ulepszone systemy renderowania oraz zwiększony fotorealizm i immersję gry. Gracze eksplorujący feudalną Japonię mogą spodziewać się ulepszonych środowisk, atmosfery i klimatu, a także większej liczby szczegółów, zarówno z bliska, jak i z daleka. Dzięki PS5 Pro gracze będą mogli doświadczyć oszałamiającej wizualnie gry, która w pełni zanurzy ich w XVI-wiecznej Japonii

Źródło: PlayStation

Komentarze (135)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper