Umowa z Xboksem będzie problemem? Gracze obawiają się o sprzedaż Metaphor: ReFantazio

Gry
1934V
Phil Spencer - Xbox
Mateusz Kucharski | 04.10, 16:23

Wszystkie znaki na niebie sugerują, że Metaphor: ReFantazio będzie naprawdę dobrą grą. Pierwsze oceny i wrażenia z dema są bardzo pozytywne. Gracze obawiają się jednak, że gra zaliczy bardzo słabą sprzedaż. Powodem ma być umowa marketingowa z Xboksem.

Metaphor: ReFantazio to świetnie zapowiadający się jRPG od Studio Zero i Atlusa. Gra została już oceniona przez Famitsu, które przyznało tytułowi 37/40 punktów. Niedawno udostępnione zostało dość rozbudowane demo, które pozwala sprawdzić grę całkowicie za darmo. Jak zauważył serwis The Gamer, wiele osób bardzo krytycznie wypowiada się na temat umowy między Atlusem a Microsoftem. Twierdzą, że może przyczynić się to do niezadowalających wyników finansowych.

Dalsza część tekstu pod wideo

Słaba forma gier jRPG na Xboksie nie jest tajemnicą. Mimo to Microsoft próbuje zacieśnić współpracę z wieloma japońskimi twórcami poprzez specjalne umowy marketingowe lub dodanie gier do Game Pass. Jeden z popularnych YouTuberów, Mightykeef (ponad 600 tysięcy subskrypcji), oznajmił, że otrzymuje wiele wiadomości od osób, które myślały, iż Metaphor: ReFantazio jest konsolowym exclusivem dla Xboxa.

Atlus jest tragiczny w marketingu. Nigdy nie powinni byli pozwolić Xboxowi na prawo do reklamy. JRPG nie sprzedają się tam dobrze. Są ludzie, którzy mówią mi, że myśleli, iż Metaphor był ekskluzywny dla Xboxa... Kupcie tę grę, kiedy już wyjdzie. Jest świetna.

Zdania jak zwykle są podzielone. Jedni zajmują takie samo stanowisko jak Mightykeef, a inni twierdzą, że nie będzie to mieć żadnego wpływu na sprzedaż. Warto wspomnieć, że Metaphor: ReFantazio nie będzie częścią Game Passa.

Atlus to własność Segi, a jak powszechnie wiadomo, Sega znana jest z dość zaskakujących decyzji związanych z marketingiem. Część społeczności jest przekonana, że reklamowanie gry jRPG w Japonii za pomocą wersji z Xboksa to strzał w kolano. Konsola nie jest tam zbyt popularna. Z danych Famitsu wynika, że w ciągu ostatniego tygodnia sprzedano zaledwie 557 urządzeń (370 - Series S i 187 Series X).

Metaphor: ReFantazio zadebiutuje 11 października na PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X|S oraz PC.

Źródło: The Gamer

Komentarze (64)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper