Xbox Game Pass może zyskać miliony graczy! Activision drży o wyniki sprzedaży
Premiera Black Ops 6 może okazać się przełomowym momentem dla usługi Xbox Game Pass.
Według Michaela Pachtera, znanego analityka branży gier, pierwsza odsłona Call of Duty dostępna w abonamencie od dnia premiery może przyciągnąć nawet 3-4 miliony nowych subskrybentów.
Piers Harding-Rolls przewiduje nieco ostrożniej 10-procentowy wzrost bazy użytkowników Game Pass, co przekłada się na około 2,5 miliona nowych abonentów. Część z nich ma pochodzić z migracji z niższych pakietów subskrypcji, które nie oferują dostępu do gier AAA w dniu premiery.
Analitycy zgodnie przyznają, że udostępnienie Black Ops 6 w Game Pass może negatywnie wpłynąć na bezpośrednią sprzedaż gry. Microsoft planuje jednak zrekompensować te potencjalne straty poprzez zwiększoną monetyzację w późniejszych fazach życia produktu, korzystając z szerszej bazy graczy.
Brett Hunt z Newzoo podkreśla, że jest to największa modernizacja serii Call of Duty od lat, co znajduje odzwierciedlenie w prognozowanych wynikach. Gry z tej serii już teraz notują imponujące wyniki na platformie Steam, a jej debiut w Game Passie może okazać się przełomowy zarówno dla usługi Microsoftu, jak i całej marki Call of Duty.
Ta strategiczna decyzja Xboxa będzie uważnie obserwowana przez całą branżę gier.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Call of Duty: Black Ops 6.