STALKER 2 będzie odznaczać się jakością na Xboksach. Stabilna liczba fps-ów to priorytet
Najnowszą grę GSC Game World można śmiało uznać za jedną z najbardziej oczekiwanych produkcji listopada – i to nie tylko wśród użytkowników Xbox Game Pass. Twórcy zapewniają, że dostarczą produkt o znakomitej jakości.
Ukraińskie studio GSC Game World mierzyło się z wieloma trudnościami podczas procesu produkcyjnego STALKER 2: Heart of Chornobyl – szczególnie w kontekście trwającej wojny w Ukrainie. Po licznych opóźnieniach oraz zmianach, premiera nadchodzi wielkimi krokami – i według zapewnień deweloperzy wydają się być na nią przygotowani.
Pierwsze opinie na temat STALKER-a 2 były naprawdę pozytywne. Redakcje, które miały możliwość wcześniejszego sprawdzenia tytułu, zwracały uwagę na mroczny klimat, brutalność oraz spore znaczenie decyzji podjętych w trakcie rozgrywki. Twórcy mocno stawiają jeszcze na jeden aspekt.
STALKER 2 jest grą, która będzie działać w stabilnej liczbie klatek na sekundę w trakcie całej rozgrywki. W najnowszym wywiadzie dla Radio Times Gaming producent techniczny Yevhenii Kulyk podkreślił, że studio dokładnie przyjrzało się optymalizacji – nie tylko na PC, ale również na konsolach Xbox Series X|S.
Aby spełnić nasze oczekiwania dotyczące optymalizacji na konsolach Xbox i komputerach PC, wprowadziliśmy wiele zmian w wątkach renderowania, kilka optymalizacji procesora i wiele optymalizacji pamięci RAM. Obecnie jesteśmy bliscy zakończenia całego procesu dopracowywania. Naszym celem jest dostarczenie gry, która stale działa w stabilnym FPS i ze stabilną wydajnością przez cały czas.
Przypomnijmy, że STALKER-a 2 na Xboksach Series X uruchomimy w 60 klatkach na sekundę. Kilka tygodni temu deweloperzy potwierdzili, że mieli pewne trudności w „opanowaniu” najmniejszego Xboksa, dlatego musieli dokładniej przyjrzeć się optymalizacji. Wiele na to wskazuje, że prace przyniosły oczekiwany skutek.
GSC Game World korzysta z możliwości Unreal Engine 5, które zostało dostosowane do oczekiwań i potrzeb zespołu – jak wskazuje Kulyk, niektóre narzędzia zostały „przepisane i zaktualizowane”, a także dostosowane, by można było stworzyć tak duży świat.